Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 21 juli 2009

Halvveis!!!

Nå var det jaggu en stund siden jeg var innom her gitt. Hatt mye å gjöre. Först og fremst gikk jeg i ferie etter endt arbeidssdag på torsdag. Kl. 15:58 kjörte jeg ut av plassen og satte nesa mot skogen og hjem!! På kvelden der dro min lille elskede familie på cirkus i Strömstad. Det var stas. Mannen hadde visst aldri värt på cirkus för. Eneste minuset var at vi havnet litt dumt i manesjen. Bak en stolpe. Så vi gikk glipp av litt småting. Ellers var det bra.Og vi fikk gå bak i pausen og hilse på dyrene. Der var det elefanter, små hester...og tilogmed noen store kyr.


Mannens form begynte å dale den dagen. Han hadde hatt fri og ryddet og värt flink hjemme.


Fredagen hadde vi fått billetter av min far for å se showet "Svensk Afton" i Halden. Men mannen fölte seg ordentlig kass, så jeg fikk lete opp en villig venninne. Og det fant jeg. Lokket med litt skravvel og pizza, så var den i boks. Showet var en slags musikalsk potpurrí av svenske sanger og hits.
Vi hadde det kjempekos. Litt godt å ha barnefri. Sönnen var med morfaren sin på utedörs forestilling av Emil i Lönneberga på en camping i Strömstad.


Showet var dritbra!! Noen fler som satte pris på den höye musikken og tror jeg. Noen som trampet takten til magen dro seg sammen til en hard klump.

Den lille har så smått begynt å få et sövnmönster virker det som. Og så klart akkurat i det jeg legger meg på kvelden rundt 23 så er det danseshow og kickboxing og jeg vet ikke hva.
Så hardt og så mye at jeg sliter sterkt med å sovne.
Det er direkte slitsomt. Men heller at jeg kjenner mye liv enn ingenting i de hele tatt.
Mannen har enda ikke kjent noe. Noen ganger kan man se at magen tar seg en tur på egen hånd i det den lille sparker. Og det kjenns.
Men mannen har enda ikke fått med seg noe. As I write sparkes det godt og kraftig.
Mulig den lille arver litt av fars og mors kraftige temperament?? Hmm, stakkars barn:)

Elskede mannen smittet jo så klart meg. Gårdagen(söndag) fikk jeg besök av samme venninne som fulgte med på showt om fredagen. Men vi var trötte og släkke hele dagen .Jeg bakte skillingsboller og lagde pizza å ete.
Resten av kvelden tilbrakte elskling og jeg med å spille UNO.

Hadde tenkt väre kjempeflink og klippe gress idag jeg. Når jeg var halvveis påkledd ringte min far og lurte på om jeg hadde planer. Nja,..bare gressplenen liksom.
Han lokket sönnen og meg med på spökelsestur på Fredriksten Festning i Halden. Såklart! Allt er jo artigere enn å klippe gress. Det kan jeg gjöre i ettermiddag.
Klatret festningen opp og ned i mente og på tvers. Herlig med uteluft.
Is og skillignsboller når vi var ferdige:)
Sönnen trööött og sliten!
Handle på hjemveien. Hjemme rundt 16. Lagde fruktsalat. Klokka ble plutselig 17:50 för jeg var klar. Faen!
Null klipping på meg. Stakkars mannen. Jeg er fortsatt ikke helt i slaget, men jeg har da klart å fått til sengetöyskift, vasking og bretting av 2 maskiner med klär og fruktsalat som tok meg 2 timer(hvordan er det mulig egentlig??) + at jeg har fjernet ei flis i sönnens finger og satt på Bamse-plaster.
Så min elskede får nok ta litt klipping selv, så får jeg heller hjelpe han. Uff! Og han som jobber hele tiden. Sliten nok som det er sikkert.

Lördag er det ei uke fri for han og. Vi gleder oss!!

Inga kommentarer: