Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 24 juli 2009

Mini-ferie i Oslo

Om tirsdagen den 21 tok jeg med meg sönn og dro for å besöke ei venninne og hennes samboer i Oslo. Vi skulle sove over til onsdagen.
Var i Oslo ved 11-tiden. Vi hadde bestemt å ta en tur på Teknisk Museum. Der har jeg ikke värt siden klassetur i 6 klasse!
Det var artig. Sönnen var veldig fasinert av alle knapper å trykke på.....det var nok kanskje vi 3 större variantene også;) Vi hadde det göy hvertfall. Og koste oss masse.
Var en velykket dag selv om rygg og bein fikk ta litt stryk av å traske rundt i timesvis.
Sönnen oppförte seg bra, var snill og flink gutt.

Kvelden ble det grillings. Godtgodt! Og så brettspill når sönnen vel hadde sovnet.

Onsdagen var det stårlende blå himmel når vi sto opp. Vi skulle i Vigelandsparken. De har jeg aldri värt.
Vi tok t-banen som omtrent var like spennende for bondeklädden meg som for sönnen:p

Så så mye fint. Sönnen var litt mer intressert i å titte på endene som svömte i dammen, enn å se på alle statuene. Og han fikk jaggu löpt ut en del energi i alle trappene.
Prövd ut den store lekeplassen der fikk han gjort også.
Etter en times tid rumlet det i magene våre. Tid for mat! Da kom regnet smått. Fant en Burger King og sökte ly der.
T-bane hjem igjen.
Hjemme ved middagstider. Ble litt brettspill og filmtitting för jeg og sönnen vendte snuta hjem mot de svenske skoger igjen. Hjem til mannen. Han kom hjem fra jobb 2 minutter etter at vi hadde kommet inn dören.


Dagen idag(torsdag) har bestått av å steke vafler. Lovte sönnen det igår i Vigelandsparken. Så vi har tygget vafler til den store gullmedalje. Og mannen har bestilt Lasagne til middag ikveld.
Ellers har vi ikke gjort stort idag desverre. Bare släkkings. Kan jagg uväre godt det også:)



Inga kommentarer: