Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 8 september 2009

BM-besök och fönstertvätt

Fick en lätt energichock i morse! Satte igång med dammsugning....vi pratar golv, väggar och tak. Huset är ifrån lååångt innan man föddes, typ 1800-talet eller något, så damm hittar vägen i alla hörn. Sög även upp en stor svart hus-spindel och en brun mindre variant. Heheh!

Sen satte jag igång med fönstertvätt. Som tur e är inte huset stort. Men tog mig endå 3 timmar med allt från början till slut. Men bra blev det. Var på tiden också. Jag har bott här i lite över 1 år och detta var första gången*skäms*

Sen var det iväg till barnmorskan. Hade tid klockan 14. Väntade och väntade. Kvart över knackade jag på dörren och frågade om det fanns någon där(min vanliga BM är sjukskriven så var skickad till en annan ett annat ställe). Nja, jag hade inte tid förrens 14.30 fick jag veta.
Nehej, jag hade lappen hemma på kylskåpet där jag snyggt och prydligt hade skrivit 14. Men spelar ingen roll, jag hade ju endå inget annat för mig.
När jag väl kom in blev jag väl bemött. Hon va jättetrevlig. Lite ovan i dom lokalerna var hon, men gud va mysig. Bred skånsk dialekt och urcharmig:)
Min son och jag fick lyssna på lilla frökens hjärta-pärta, gjenomsnitt på 140, och mätte magmått. 28 cm livmoder tydligen. Heeeelt normalt. Hah, inte tjock!

Något resintyg fick jag inte med mig denna gång. Hon sku skicka med posten istället.

Spelar ingen roll egentligen, bara det finns till hands innan 2 veckor:) Italia!

Nej, nu har vi degat tilräckligt framför datorn. Farmvillat på Facebook och skrivit av mig. Nu ska sonen nattilullas snart. Dagisdag imorgon:)

1 kommentar:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Gosh....prater du svensk også?, så artig å lese! Blitt en skikkelig liten husmor du ;) Så flink, får feire med eplekake en dag da vettu, med iiiiis! Hadde ikke is jeg da, så ble bare varm eplekake, men nam nam likevel !

Heldige vi, med våre prinser, og jo mer heldigere er du som også snart skal ha ei lita prinsesse....moro moro!