Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 13 september 2009

Lisa lengter blandt vedstabling,klesvask og nytt sengetöy!

Igår var jeg så utålmodig og effektiv at jeg faktisk fikk fysisk vondt! Jeg hadde i noen dager lovet min kjäre at jeg skulle ta litt gressklipp da jeg skulle ha fri fra fredag til mandag. 4 dager fri uten å gjöre noe vettig er ikke lov mener jeg, selv i gravid tilstand. Fint vär var det og.

Når jeg gikk ut i ladugården for å hente ut gressklipperen ble jeg så forbannet over å måtte klatre over all ved som mannen hadde klyvd...men ikke stablet i vedboden.... så jeg satte igang med å bäre de 4 meterne inn i boden og stable ved. Var vel rundt en favn eller så. Ikke mye normalt sett altså;) Men opp og ned og kilo i armene tok på mitt akk så mye bedre bekken. Back to scratch! Au smerte au!

Bekkenlösning ga seg til kjenne igjen. Jaja, gjort er gjort.

Fram med gressklipperen. Klipte i en times tid. Klarte nesten ikke holde fölge med den der den dro ivei med en kvakk-kvakk på slep.



Hoppet så i dusjen for 2:a gang den dagen. Rasket med meg sönn og penger og dro over grensen av alle steder. Tista senteret fikk besök av oss. Der fant jeg sengetöy til lille frökna, et mykt pledd og enda et par sokker-söte-som-til-å-spise-opp.

Vasket alt sammen, og idag rotet jeg fram sönnens gamle sprinkelseng og en söpplesekk med babytöy. Sengen står nå vasket og montert, og dobbelsengen bärer preg av töm-sekken-opp-ned-så-alt-ramler-ut. Så mye fint töy sönnen hadde. Nesten så jeg har lyst å kle opp lille fröken i babyblå töy bare for å få brukt det om igjen:D Her skal vaskes!

Men det fantes da annet, en del, brukbart og ikke blått der. Tilogmed noe gult,grått,hvitt og lilla!! Det blir bra. Enkle sparkedresser. Og yttertöy. Sönnen hadde 3! varmedresser! Han er også födt i desember, bare en uke etter jeg har termin med lille fröken. Men husker egentlig bare at jeg brukte én av dem.. hmm..

Dette blir en sparsom baby. Omtrent alt kan gjenvinnes:)

Men nå venter vi på min far og stemor. Vi skal ut i skogen bak her og se om vi finner noe mer sopp. Ut på tur i finväret!





Slik ser soverommet ut akkurat nå!



En liten arv fra storebror, sammen med heelt nytt rosa sengetöy med bamser og stjerner bare til lille Fröken:)




Inga kommentarer: