Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 17 oktober 2009

Fin höstdag og raking av löv

Bor man på en liten gård så fölger gjerne visse ubehageligheter med. Snart er det dags å halvere sauebestanden her fra 6 stk til 3 f.eks. Og en annen ting på sommerhalvåret er gressklipping som tar veldig mye tid. Jeg er allergisk og bör holde meg borte fra det, men til tider får man stappe i seg en pille og gjöre det likevel. Når så hösten kommer så blir alle fargene blendende vakre. Helt til alt sammen blåser ned! Da er hele gården dekket av et tjukt lag med LÖV!
Som helst bör bort.
Solen skinner så fint idag, og det blåser en grei bris. Hoppe i mannens genser og en joggebukse + gummistövler, guttungen på med varmedress.
Og ut. Ut for å rake löv. Nå er vel jeg en av få som faktisk setter litt pris på slikt terapiarbeid en gang iblandt...når lysten faller på da vil si.
Slik så det hverfall ut etter at jeg hadde holdt på i 15 min.



33 uker på vei, stor og tung som en elefant, men ingen vind kan få meg over ende ihvertfall:)

Lille Herr Troll vekslevis syklet, "hjalp" meg med lövraking og klatret i trärne......


....og tok seg en en hoppetur på trampolinen... för den pakkes inn for vinteren.

Etter litt over 2 timer ute med raka ble det en skapelig haug med löv som jeg samlet nede i en krok.....der det sikkert kommer blåse utover igjen*sukk*. Men jeg nekter å ta fram trillebåra og lasse det et annet sted. Det tar helt enkelt for lang tid, og er ikke noe jeg fölte for idag hvertfall.

Men jeg har en sönn som likte at ting ble som de ble.
Fritt fram for å kaste seg i lövet. Og den morroa tok ikke slutt med det förste....


Fortsatt göy da jeg en knapp halvtime senere pakket med meg slitne armer og kropp for å gå inn å fete litt på soffan.


Og her har vi gravd han ned...KJEPMEGÖY:D

Nå tar jeg en velfortjent pause på soffan mens lille troll leker fint på rommet sitt med lego.

Inga kommentarer: