Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 2 oktober 2009

En uke på Amalfikysten, ITALIA:)

Den 19 september var vi 11 stk + bebis i magen som tok av fra Landvetter i Göteborg kl.10:20. 8 stk forholdsvis voksne, og 3 barn.
Flyet gikk til Schipol i Amsterdam med et par timers venting, för neste fly skulle bringe oss til neste flyplass i Roma. Deretter rett på neste som förte oss til stoppestedet Napoli i Italia.
Der ble vi hentet med 2 minibusser som tok oss med på en nesten 2 timers tur over fjellet som omtrent får trollstigen i Norge til å virke som en lekebane. Var et par ganger jeg fikk lettere vondt i magen....og det til tross for at det var mörkt og det höljregnet:-/

Vi ble tatt med til huset som var leid. En flott villa med 6 soverom(og tilhörende bad). Villa Santa Crouce 3 km fra Amalfi by langs Amalfi-kysten lengst sör i Italia(....ikke langt fra berömte Capri)

På plass i villaen var det 2 kokker som serverte oss en 4-retters som var forhåndsbestillt. Vi ble lett enige om at det eneste som manglet var en butler som törket oss bak på toalettet... Det var helt sinnsykt der.

Her sitter Lisa og ser ut som noen holder på å ta maten fra henne...jeg tolker hverfall bildet slik:p

Desserten var en slags moussepudding med smak av citron...alt smakte citron. Godt!, men mektig. Jeg orket bare halve.

Her er villaen sett fra pool-området. X-antall terasser var det også der. Om vi alle hadde blitt uvenner kunne vi fint funnet en terasse til hver av oss å furte på:P


Söndagen den 20 tok vi turen til "stranda".... Sånn ca 400 trappesteg lenger ned fant vi stranda og 2 restauranger. Jadda, vi måtte gå opp de trappene igjen også. Kan vel si at den turen tok vi bare én gang ilöpet av uka;)



Her har mannen tatt bilde ned på en del av stranda... Fint!


Slappings på "stranda" etter maten. Barna og min bror og stebror badet. Det var en del bölger, og steinete så det rakk. (ser ut til at noen behöver trimme en del etter födsel..)
Her er vi nesten halvveis på vei OPP igjen. Svett, andpusten og jä... sliten:) Min niese, hvalen Lisa, og min sönn.


Mandagen regnet det kraftig, men det hindret ikke oss i å ta bussen inn til Amalfi by og titte og spise lunch. Dagen for min del var en lettere katastrofe. Humöret var retten og sletten rävva. Og en sönn som hadde propp i örene(nektet å höre etter) gjorde ikke akkurat saken bedre. Sier at humöret var värstyrt jeg:p


Vi fikk kjöpt oss paraplyer så fort vi kom av bussen., men da hadde vi jo alt ventet i regnvär en 20 min tid eller så. Og resultatet var blöte klär.

Tirsdagen delte vi på oss. Jeg, mannen og sönnen fikk med oss min bror, svigerinne og deres 2 dötre på leting etter ordentlig strand. Vi fant noe lignede litt öst for Amalfi. I Atrani. Men den som kaller det strand er blind. Steinete, halvveis mökkete...og vi fant glasskår liggende litt her og der. Ikke så barnevennlig. + at bölgene kunne ta hvem som helst med seg på langtur. Vi ble 1 time, så gadd vi ikke mer. Men jeg rakk knipse en del görfine bilder av sönn og min vakre mann:p 'Resten av dagen tilbringet vi ved poolen ved huset istedet. Og det var mer vellykket.


Onsdag skulle vi på båttur til Positano-by .Nydelig by!! Som igjen skulle före oss til Capri. Min lille familie ble med til Positano, spiste lunch med min brors familie mens vi ventet på min far, hans frue og hennes sönn og svigerdatter.
Men vi 3 vendte nesa hjem med neste båt etter lunch. Sönn og mann var ikke iform:( Like greit. Sönnen sovnet på båten begge veier. Ble bading og relax ved poolen resten av dagen istedet. Skulle gjerne sett Capri, men ikke med hengete typer som ikke er iform.
Torsdag ble min kjäre regelrett banket i UNO av min bror...noe han fikk höre hele neste dag, altså fredag.
Fredag fylte min minste niese 2 år, og vi fikk kake til frokost kl 9 :)
Ble middag ute rundt 17-tiden. Ellers en ganske släkk dag. Liten tur til Amalfi for litt småhandling og middag på kvelden.
En fin uke. Men humöret mitt har värt opp og ned desverre...
Lördag var det opp kl 6, ble hentet kl 8.30.
Tilbake den svingete veien opp,opp,opp i fjellet för det gikk ned,ned,ned. Og det i dagslys*skrekk*. Var blitt hakket mer herdet etter en uke med busstur på de samme veiene, så opplevelsen av ikke like skremmende denne gangen heldigvis. Og vi fikk se vulkanen Vesuvio...riktignok på langt hold fra bil...
Flyet gikk fra Napoli til Paris. Der fikk vi vente i nesten 4 timer til neste fly skulle ta av 19.15 og före oss til Landvetter og svensk deilig jord igjen. Den hjemturen tror jeg nok ikke jeg glemmer med det förste. Ryggen skrek etter å strekke seg ut da vi endelig kom hjem til lille gården rundt midnatt. Hjem kjäre hjem! Borte bra, men hjemme best. Og mest senga. Zzzzzzork!
Nå er det 5 dager siden vi landet, jeg har jobbet 4 dager..har min siste arbeidssdag i morgen:D
Blir senga tidlig, var sent på kino i går og så "Flickan som lekte med elden". Bra!!
Hadet på badet, puss och kram:-*

Inga kommentarer: