Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 19 oktober 2009

Vaksinasjon og vasking av babytöy...

Idag hadde jeg time kl 11:20 hos Familjecentralen for vaksinasjon av den såkalte svineinfluensaen. Fik innkallelse tidlig forrige uke. Det sies litt for og imot den vaksinen, men jeg har hverken noen mening eller ikke mening om den egentlig....så da hadde jeg ingen god grunn til å la väre heller. Gratis var det jo og. Og siden jeg som gravid går under risikogruppene, så hvorfor ikke.
Barnmorskan mente jeg burde vaksineres så da så.

Kom hjem en knapp time senere og satte igang med vasking av bebistöy. Hadde sortert ut för jeg dro til byn. En hvit/lys haug, og en rosa/röd haug. Min bror og svigerinne var nemlig så vennlige å "glemme" igjen 3 store esker med barnetöy her om fredagen. Masse sött etter 2 stk jenter som nå begynner å bli temmelig store. 2 og 6 år.
Så jeg behöver vel bokstavelig talt ikke å kjöpe et eneste plagg de närmeste 2 årene.
Det surrer og går nå både i vaskemaskin og i törketrommel. En del henger også til törk på stativet.
Nå skal jeg legge pc, blogg og Farmville bak meg,
og se til å få rompen opp av soffaen og hente sönnen. Mamma sulten på kyllinggryte og pasta*nam*. Deretter skal jeg introdusere han for pc-spill. Läre seg litt nytt, og utforske.
Kan kanskje mene at hvorfor i all verden prakke på en unge tv-spill og div så lenge de ikke maser om det?
Jo, jeg har aldri värt en tilhenger av unger som glor tv i timesvis eller spiller til öynene får en rektangulär form.
Men har til syvende og sist skjönt at det faktisk går å läre noe av det også. Og min sönn er snart 5 år. Prövde nintendo hos en kompis for förste gang i sommer. Og har aldri tjatet om noe slikt.
Läring for hodet, og koordinasjonen i hender og fingre. Og skal gutten begynne skolen til året uten idet hele tatt å vite hva slikt er? Njet!

Noen som mener noe annet? Hadde värt göy å vite.
Klem i masser... L

Inga kommentarer: