Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 11 oktober 2009

Förste uke i frihet...

Jaha, hva har skjedd i min förste uke borte fra jobb da? Hva har jeg gjort?

Hmm, jeg kan vel trygt si at jeg har gjort alt annet enn det jeg burde, og ikke gjort halvparten av de jeg burde... om man forstår seg på hva akkurat dette er!

Lördag forrrige uke startet jeg med å drasse med meg lillegutt til Nordby og Halden for vintershopping. Han var skremmende tålmodig stakkar. Og vi kom hjem med 2 vinterdresser, varme stövler, votte osv... Godt fornöyd med dagen ja.
Söndag bar det opp igjen på jakt etter vinterstövletter til meg. Jeg ville ha varme med höyt skaft, men uten höye häler. Fant ikke det denne dagen. Husker faktisk ikke om jeg kom hjem med noe vettig.
Mandag samme sak. Da var det opp igjen(hva f.. skal man der å gjöre 3 dager på rad???), kom hjem med litt småting.
Tirsdag skulle lillegutt i bhg mens jeg skulle få ha dagen fri for barn fram til kl 15.30.
Jeg ut på shopping igjen. Stakkars lommebok! Men jeg fant da hvertfall stövletter. Ecco. Dyre som shit, men en dröm å ha på hovne slitne fötter/bein. Og varme. Så nå er jeg klar til å trille tur når bebis kommer og kulda setter inn;)

Onsdag og torsdag ble tilbragt på nogenlunde samme måte. Torsdag var jeg å besökte mamsen en tur også.
Fredag var jävlig! Ordentlig drittdag. Guttungen fikk så örene flagret etter å ha värt slem mot katten, så han tilbragte tiden på rommet fra rundt kl 15. For å rettferdiggjöre romarrest for en snart 5-åring må jeg påpeke at jeg fersket han i å lange ut etter den dumme katten som ikke har vett på å flytte nevneverdig på seg.
Tror ikke guttungen pröver seg på katten igen.

Igår lördag var det födselsdag fra ende til annen. Guttungen skulle i barneselskap kl 12-14.30. Under den tid koset jeg meg med Farmville på FB, stövsugde hele huset...et par spindlar fikk sette livet til også, + at jeg fikk vasket og hengt ut en vask i det fri. Sola stekte og det var nyyydelig vär.
Mannen sluttet tidlig på jobb. Min bror fylte 30 tidligere i uken, så feiringen med familie skulle begynne 16.30. Kjempekos! Vi hadde gått sammen alle sammen og spleiset på en Englandstur på han i mars. Da skal han få se Manchester Utd spille mot Liverpool. Drömmetur ifölge han:)

Idag söndag vet jeg ikke hva dagen bringer.
Har prövd å se om ei venninne er våken, men uten resultat... så får se om ikke turen går inn mot Oslo istedet mens jeg enda er i grei form.

Ha en strålende dag!

4 kommentarer:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Sånne uker har vi alle opplevd. Må si jeg flirte litt for meg selv når du fortalte om guttungen som var ute etter katten....hihihi. Tipper på jeg vil oppleve samme en dag ;) !

Lisa sa...

Nåja, evil kid er ikke göy! Var bare på ren jävelskap vettu. Man sparker ikke dyr.

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Ok, det hørtes fort ganske verre ut da, tar tilbake fliret mitt. Kan selvsagt ikke gjøre sånn. Anders har da funnet seg den moroheten med å sette seg ned på kattene han da, tror de er stoler eller noe, men han stoppet fort med dette igjen etter et par tilsnakk selvsagt. Stakkars katt, få 13 kg på ryggen liksom...

Lisa sa...

Hehe, iblant så sier jo kattene ifra selv ved å klore eller bite...men den dumme vi har er så vant til å bli håndtert av en vilter 4-åring så den finner seg i det meste desverre.
Men ikke å bli sittet på da selvfölgelig;)