Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 11 maj 2010

5 mnd-kontroll og helvetesnatt:-/

Igår den 10 mai var vi på en forsinket 5mnd kontroll med snuppa.
Skulle egentlig värt der forrige mandag, a hun var 5mnd og 1 uke, men da var hun snörrete og forkjölet så fikk utsette.

Spröytene gikk veldig greit. Jeg hadde gruet emg, men til ingen nytte.
Hun gryntet litt til förste spröyte, og begynte smågråte til andre(den som svir litt).
Når spröyta var satt var man like blid og var mer opptatt av ei leke enn väre sur og lei seg.

Hun har vokst greit siden sist. Kurven går litt ned, men det er helt normalt ifölge Helsesöster(HS).
Frökna er veldig mye mer aktiv, og så får hun mer vanlig mat enn sist.

VEKT: 7090 gram
LANG: 65 cm
HODE: 41,5 cm

Altså vokser hun ca en halvkilo pr mnd, og hodet vokser en cm i mnd.

Hun er ingen liten jente, men en bastant plugg. Ikke tjukk, ikke sped. Men kraftig. Massiv. Har mange ord.
Kommer ikke bli en sped liten alv det der;)


Og som forventet kom feberen på kvelden. Hun spiste bra og la seg til vanlig tid litt för 19.
Hun våknet etter litt over en time og ville ha mat og tröst.
Hun brant i armene mine. Så hun fikk en Alvedon stikkpille, og fikk kose seg litt i armene til pappan.

Natten gjennom har hun värt bare urolig HELE tiden. Jeg og sambo har vel sovet sisådär 3 timer eller noe hver.
Jeg er max fyllesjuk uten å ha fått noe morro ut av det, og jeg sjelver i kroppen og bare drömemr om seng, ro og fred og masse sövn.

Men den gang ei. Her har jo dagen bare begynt;)

Inga kommentarer: