Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 19 juli 2010

8mnd kontroll

Min lille solstråle har netopp våknet etter morgenluren sin....




Har idag värt på 8mnd kontroll på BVC.
Glemte jo som kjent bort hele 7 mnd-kontrollen. Derfor denne kom ei uke tidligere enn beregnet.
Men men. Snuppa er som vanlig helt perfekt, som om det skulle väre noen tvil om det, og fölger sin egen kurve akkurat som hun skal.

Idag var hun:

Vekt: 7970gram (nybäsjet :P )
Lengde: 70,2 cm
Hode: 42,7 cm.
Utenfor Konsum sto en jordbärselger, og siden de luktet farlig godt når jeg rundt hjörnet, svingte jeg tilbake og plukket med meg to kurver.
Satt godt i magen de ja;)
Og i vanen tro når klokken närmer seg 13.30 forbereder vi for å legge for neste soving. Altså skal denne ettermiddagsluren eller hva man kan kalle den soves et par timer er det tenkt.
Men ikke lenger enn 16 hvertfall.
Og hun gjespet, og jeg skiftet bleie og stapper smokk i munnen og la henne i sengen.
På med babycall og ut av rommet.
En halvtime senere var det ikke sovelyder ejg hörte gjennom callen nei.
Det var tjoing, og huing...og gledeshyl og jeg vet ikke hva.
Jeg gikk inn og dette mötte meg:

Ser det ut som om denne jenta er trött?

Hun fikk da fölge med ut i stua en liten stund til....men nå griner hun for alt her....så snart dags å legge igjen tror jeg.

Så blir det litt sövn för vi brummer over grensa for å besöke venner på grillings..... blir inne da siden det regner som bare den ute.

Men kos blir det nok likevel:)

Inga kommentarer: