Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 4 juli 2010

Fredag -og lördagstur i finväret

Fredag ringte jeg ei venninne og lurte på om hun ville väre med å gå rundt Nötholmen i Strömstad.
Når jeg bodde i sentrum for 6-7 år sidne var det et av mine favorittsteder å gå tur da jeg hadde hunden Romeo......

Hun kom med sine 2 lånehunder(hun var hundepasser denne uken). Chessy og Sandy. En Dvergschnauzer og en Labradoodle.


...det jeg derimot hadde glemt var at det var mye lettere å gå med hund, enn med barnevogn!

Så vi trasket tilbake når vi nesten hadde kommet halvveis.....

Et stk nyskjerrig fjolle.... <3

I Kebalviken der Nötholmen begynenr ligger også Strömstad Spahotell. En liten perle av et sted, det er også iogforseg Kebal i seg selv. Ser ut som en liten sörlandsidyll!!
Ved hotellet er et slags pyntebasseng, og der kjölte vi fosselitottene ;)

Deretter bar det til Strömstierna Pizzeria(byens beste pizza) og stappet i oss en sen lunch. Og lille fjolla koste seg /lekte med vannflaska si.... og jaggu havnet ikke större deler av vannet i magen hennes da gitt;)
Blitt flink den jenta der...


------------------------------------------------------------------------
Lördag var det "Granndag" på Näsinge flyfält.
Og dit tok vi turen for å titte.
Hver sommer hele juli så erobres flygfältet av en stor gjeng farskjermhoppere som hopper og koser seg da sommeren gjennom.
Så dette var en mulighet for oss andre å komme å se, og evnt pröve tandemhopp eller flytur.


Det bråker litt når flyet tar av, så hörselskydd var med:)


Lille jeg synes gresset kilte veldig mye mellom tärne...
"Se på meg, mamma, jeg flyr jeg også...."

For 500,- for "leie" av flyet kunne man få väre med i en liten Cessna og få en rundtur over Strömstad.
Mann og min far kastet seg over det tilbudet, og jeg ble igjen på bakken med frökna da jeg har värt med i det samme flyet noen år tidligere, så nå var det vel deres tur:)


Mannen og min far tydelig storfornöyde etter en halvtimes flytur. Sightseeing over hele Strömstad, grensa og over Koster-öyene.



Inga kommentarer: