Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 13 maj 2009

Antiröyk og pms






Japp! Officiellt blitt meeega antiröyker nå. Ikke på grunn av at röyk forpester lunger og ellers er skadelig for kropp og omgivelse....neida, det lukter FAEN!



Jeg som har röyket halve livet, joda, begynte når jeg var 13 år. Jeg har nå blitt forvandlet til värste antiröykekampanjen. Gubben får til tider ta til takke med den kalde trappa. Men det er ikke det som er ille. Det kan jeg styre, og löpe vekk.



Det er de ekle hyggelige kundene som kommer inn på jobben med et stort og koselig "HEI! som er problemet. De åpner kjeften i en hyggelig hilsen, og ut siver en ånde som får magen til å krölle seg i fordervelse. En avslörelse på hva de netopp har gjort.



Jeg föler meg som en narkohund.



Lukten er enorm. Spesiellt for ting jeg for tiden ikke har noe til overs for. Mannen skulle steke seg noen kjöttbiter i går kveld og lurte på om jeg ville ha. Ja, klart jeg vil ha mat. På med stekepanna og margarin. Magekröll igjen. Smeltet margarin lukter ape!



Null kjött på meg. Furtet litt med en liten pose snop istedet mens mannen glufset i seg kjött og grönsaker.






Dette er vel så og si de tingene som min ömfintlige nese ikke tåler om dagen. Kommer sikkert mer. Jeg er allerede ganske lei hele graviditeten til tider. Jeg må ha värt sjukt heldig sist. Et par spyepisoder, litt mye dobesök og trötthet var alt.



Föler meg gammel. Föles jeg har energi som en morken 90-åring, sovet i 7 uker. Orker ikke et skvatt. Jobben tar den energien jeg har. Og har ikke såå mye å gjöre da.






En annen ting jeg har begynt å merke til er humöret. Har nå hatt såkalt pms x100 de siste dagene. Griner for ingenting, sur og tverr. Vondt i magen, sies at det er livmoren som strekker seg ut og vokser. Kanke si jeg husker det fra sist.



Men jeg har vel kanskje fortrengt alt på 5 år.....






Idag gikk jeg amokk i Nordby Supermarkets fruktavdeling. Kom hjem med honningmelon og et lass grönne druer, som jeg og min sönn nå har satt til livs. Og i ovnen putrer en lasagne....som skal fortäres om sånn ca 1 time når mannen kommer hjem. Sulten fortsatt jeg.....









Ha en fin kveld;)



Hvilken fortidsperson er dette?

Inga kommentarer: