Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 29 maj 2009

Humörsvigninger og energi-come back!!

Skriver visst litt sporadisk om dagen. Men denne uken har begynt dritt bokstavelig talt, og virker som den ender desto bedre:D
Har stått opp på feil side av senga med feil bein og hodepine på tirsdag. Dagen var bare feil helt fra begynnelsen av. Arbeidsdagen tverr. Og når jeg kom hjem fikk den stakkars mannen og sönnen gjennomgå uten noen som helst grunn. Endte med at mannen dro ut litt halvgrinete og jobbet og sönnen på rommet sitt. Og jeg gråtende og sint ble sittende igjen med lyst til å ikke gjöre noe. Mökkalei hele graviditeten og det som fulgte med.
Kvalmen er så og si borte. Forsvant jo nesten på dagen da jeg trådte over i uke 12...rart det der.
Onsdag hadde jeg en energi som kan ta pusten fra de fleste. Jeg var på jobb fra 8-16, hentet guttungen, og reiste til jobben igjen og dro hjem derfra rundt 19. Fikk så mye varer, og det var mye kunder i omlöp, så jeg tilböd meg å komme opp igjen.
Idag torsdag har jeg hatt oppläring av en sommerarbeider. Slöv dag for meg som ruslet rundt og sto mest og sa hva han skulle trykke på av knapper på kassa. Hjem etter en herlig dag....hjem til släkk mann og halvtrött sönn. Jeg i lekehumör og i hundre.
Her skal stövsuges ja. Brette et halvt lass klär, og sjoffe vekk papirer som hade hopet seg opp på det stakkars kjökkenbordet. Nå går det an å sitte der igjen,uten å ha albuene i en papirhaug!
Lille tassen er nybadet og snart klar for senga, mannen har dratt ut for et lite jobbprosjekt, og jeg har enda ikke roet meg ned.
Nå har jeg lyst til å scrappe, se film, rydde i blåsehagen og lese bok på en gang. Tror det blir 2-literen med is og boka. Heller mot det nå, for suget er stort eter tricolor. Magen vokser. Bebben er sånn ca 7 cm fra hode til rumpetass. Jösses, det er ganske langt uten det. Går unna. Og nå er jeg i andre trimester som det kalles. Delt inn i 3x3 mnd. Förste, andre og tredje.
Ha en strålende kveld! Kosemose fra meg og grynet på vei til appelsinstr.











Det ble scrapping istedet. Jeg fikk endelig rompa i gir og dokumenterte gleden ved å få se det blå krysset på tissepinnen.

Inga kommentarer: