Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 2 juni 2009

Aaaargh! 4-åringen gör meg gaaaal!!!

Dagen begynte så bra. Jobbet sent igår, og var ikke hjemme för en time etter at jeg bruker å väre hjemme etter stengning. 2 pinsedag, motorveien var stengt, alle sto i kö og måtte kjöre gamle veien som går forbi jobben min. Altså jeg var dödskjört. Våknet av at mannen våknet litt over 8 i morges. Våknet til liv temmelig fort jeg og. Kjedelig dag, what to do??
Pappa ringte og lurte på et eller annet. Så vi ble enige om at jeg skulle ta en tur til anetter at vi hadde tatt turen til Clas Ohlson sammen. Pappas HEAVEN! Lekebutiken for de store guttene.
Jeg ble skjemt bort med smörbrödgrill og lilletass fikk ny drikkeflaske og nye lekebiler til Cars-samlingen.
Og så fant jeg nye arbeidshandsker til mannen. Tror ikke han tar hintet;) Neida, han har spurt etter dem selv.
Deretter ble det en kjapp tur innom Burger King(ja,burgersuget er stort), för vi vendte bilen over grensa og til pappa.
Noen koslige timer senere hjem og ete restemiddag fra igår(godtgodt, flinke mannen).
Så kveldens store skrekk. Lillegutt har värt kjempesnill hele dagen, og vi har ikke kranglet en eneste gang idag...uvanlig....
Vi skulle en tur til byen og bytte gassflaske og deretter handle litt matvarer. Liten fikk liten handlevogn og suste mellom hyllene. På vei mot kassa, noe i matveien fanget min oppmerksomhet, snu seg rundt for å sjekke.....og rundt til liten tass igjen....nei, borte. Vogna sto der alene og forlatt. "Hvor i H----- er den ungen??? " Kjente jeg ble dritsinna. Lot vogna stå og trasket hyllemeter for hyllemeter, men null sönn.
Etter å ha trålet butikken på langs kjente jeg en lettere panisk fölelse. Tempoet ökte da jeg satte igang med tversgående. Siste delen av butikkhelvetet satt en liten gutt på 4 år og kjörte bil på gulvet i den lille lekeavdelingen jeg netopp hadde värt innom. Faens dritt!
Jeg grabbet tak i barnet og bar det pent og bestemt ut i bilen med han grinende.
Inn for å betale. Da slo det meg at..herregud, tenk om noen så det da? Og trodde at jeg kidnappet en unge?! Men jeg var for stresset til å le. Jeg gjör det nå.
Jeg fortsatt sint, hjem og dytte i kveldsmat. Og rett i seng! Surt det gutten min! Håper du lärer til neste gang. Men da får du nok pent sitte i bilen til du har fattet opplegget.
Ikke skremme mamma sånn.
Puh! Nå tror jeg jaggu jeg skal innvie smörbrödgrillen med utbyttbare plater....men kanskje vente til mannen kommer om noen min..

Inga kommentarer: