Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 30 juni 2009

Ultralyd, og vi filmet bebisen

Idag dro vi på ultralyd på NÄL sjukhus i Trollhättan. Smart som jeg er hadde jeg fortsatt filmkameraet jeg fikk av min kjäre i veska. Så jeg filmet liksågodt tv-skjermen mens barnmorskan brummet over magen min med ultralydsensoren, så vi fikk alt forklart og alle bevegelser på film:D Sinnsykt supert vött!

Herlig opplevelse. Men som tidligere fortalt var skuffelsen der da jeg alikevel spurte om kjönnet, og de ikke sa at de sjekket slikt. Bullshit. Hadde hun villet hadde hun sett. Hun er spesialist på dette. Men men. Det gir oss kanskje en mulighet til evnt å se bebis i 3D i Norge og håpe på svar der.
Blir litt annerledes da.
Fikk vite at jeg er 17uker og 1 dag på vei. Så jeg ble dratt 2 dager tilbake. Men födselstidspunktet ble 5 desember. Så dette kan skje 2 uker för denne datoen og 2 uker etter.
Ikke noe unormalt.

Bebis lå litt dumt til i magen så bildene vi fikk kjöpe for 40 kr var litt "kjedelige" om jeg kan kalle dem det. Eneste som synes er hodeomrisset og ryggradet som siter der som perler på ei snor. Og så fikk vi et framifra med ansiktet. Men det er skummelt!! Ser ut som en alien eller dödskalle! Uff!
Jeg legger dem likevel ut her. Så kan man forsöke tyde dem på eget vis om man vil. Men hodet er til venstre, og så ser man ryggradet ender ut i rumpen mot höyre.

Uansett så var det deilig å få se. Har liksom värt litt uvirkelig. Og det var bare et lite barn .Ikke 2 som jeg kanskje trodde. Mannen ble nesten litt skuffet da det bare var 1. Rar han og.

Den lille er ca 17 cm lang fra hode til rumpe. Så det er ikke en lite gryn lenger. Begynner å ta form til den bebisen vi skal bli kjent med om noen få måneder.

Og vi gleder oss!





Inga kommentarer: