Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 10 maj 2009

Sjösyke og friuke

Hva har hendt den her friuken uten barn?
Mandagen kom en gravemaskin og gravde opp hele oppkjörselen til gården. Den har blitt så ödelagt av vinter og tung trafikk. Nå skulle dette fikses.
Tirsdagen begynte med fri etter kveldsjobbing på mandagen. Jeg skulle til Strömstad Sykehus å levere blodpröver, og vi skulle hente vår splitter nye minitraktor= firhjuling:-)
Jeg dro til sykehuset mens mannen kjörte hjem vårt nye åk med henger og vinsj. Kom hjem og prövekjörte litt 4-hjuling. Graveren holdt fortsatt på, og veien begynte å ta form. Stor og fin og bred. Jaggu så begynte mannen med å grave drenering for den lille dammen her og. Den som flyter ut over gressplenen når det regner masse.

Onsdag var det jobb igjen. Masse varer. Men sjefen var der og hjalp meg. Og vi fikk ut sommergreiene og fikk ikke gjort så mye varer egentlig:P

Torsdag! Hmmm, hold for guds skyld ikke kjeft Lisa, og vär ikke så sta neste gang.
Vi hadde avtalt å ta Std-Sfj fergen på torsdag da vi skulle ha fri sammen og kose oss. Og jeg gikk bare å gledet meg til buffeten. Mat som jeg er oppsatt på. Så jeg ville ikke gjöre noe annet. Og det regnet. Og blåste. Noe sinnsykt. Mannen foreslo at vi skulle gjöre noe annet. Sjö i den vinden er bare noe tull. Neida, mente jeg. Ingen av oss blir sjösyke. Men jeg hadde da heller ikke kjört den lille båten i det väret för. Bare den store. Og det har funket fint. Uten masse spyhormoner i kroppen.
Mannen merket det först. Etter maten på vei til Sandefjord. Jeg merket det like etter. Og önsket meg langt bort. Og vi skulle spise middagsbuffeten på hjemveien. Vi fant noen bra stoler å halvsove i, og der satt vi til båten la til kai.
Hjemveien var mannen hakket bedre. Ikke jeg. Spiste lett buffet med litt dessert. Reagerte med en gang. Resten av turen var hel....!
Kom hjem. Ikke menneske resten av dagen. Vondt, kvalm. Har aldri noensinne värt sjösyk, men det skulle vel ikke väre slik resten av dagen,og kvelden. Må ha spist noe jeg ikke tålte. Jeg ble mer og mer dårlig utover kvelden jo. Gröss!

Fredagen jobb igjen. Ikke i form da heller. Fikk kollegaen til å komme litt tidligere så jeg kunne slappe av litt.

Lördag. Jeg og mannen ute tidlig i vinden. Utvidet ene sauehagen en del kvadrat opp i buskas og skog. De rensker så bra i kratt de sauene. Så var det litt avslapping för kveldsjobbing.

Söndag. Sovnet sent, og sov dårlig natt til söndag. En idiot ringte midt på natten og vekket meg som netopp hadde sovnet. Sovnet ikke för halv 6 igjen. Drit artig!
Föler meg fyllesjuk nå. Får kanskje besök av venninne för kveldsjobbing etterpå. Så blir nok kanskje ikke så mye slappings. Og i morgen skal jeg hente min elskede sönn igjen. Da skal han hjem fra pappan sin. Har savnet han så mye. Godt å se igjen:-*






Inga kommentarer: