Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 1 maj 2009

2 dager til barnefri!


Jaha, på lördag skal sönnen min til pappan sin i halvannen uke. Det skal bli litt godt faktisk. Noen måneder siden sist nå. Han bort 50 mil bort, så det blir liksom ikke annenhver helg akkurat.

Men som typisk er,så skal han bort den uken jeg absolutt jobber flest dager i löpet av en uke på hele måneden. Og gubben valgte seg fri hele den uken för han visste at jeg skulle jobbe alle ager han har fri. Ikke meningen å treffes eller under barnefrie dager?! Men jeg fikk en kollega til ihvertfall til å ta en av dagene mine,så tar jeg en feriedag med min kjäre. Bare nyte dagen og slappe av. Lenge siden sist det og.

Tilbake til noe annet. Nå er jeg da altså 8+6 ifölge min barnmorska(BM)....men jeg velger å kalle meg 9 jeg. Ikke at forlöpet blir så mye kortere, men det föles bare bedre. Vil si ca 3 uker til litt mindre risiko for spontanabort og sånn dritt som jeg ikke vil vite noe av. Går nok bra, men vet jo aldri da.

Og så har jeg fått en vemmelig fölelse i magen, ikke DEN magen, men magefölelsen. Jeg har begynt å innbilde meg at det finns 2 der inne. Sist var jeg jo så sikker på at det var en gutt, en sikkerhet jeg satt med fra uke 5. Nå null. Da innbilder jeg meg liksågodt at det finnes 2. En av hver siden jeg ikke kan bestemme meg for kjönn. Teit.

Og magen vokser i litt mindre stor takt nå, er fortsatt rund, men döm etter bildene selv. Buksene mine passer hverfall ikke. Funker med buksene jeg hadde for 7kg siden om jeg har överste knappen åpen. Håper klärne fra H&M kommer snart. Skal bli godt ikke mose magen inn blandt glidelåser som etterhvert glir ned.

Så dett var dett for idag. Nå skal jeg forsöke å plystre inn pjokken, og se om ejg ikke får mekket noe mat til min kjäre kommer hejm. Pizza hadde värt godt eller... Nam!


Ha en strålende kveld.

1 kommentar:

Annette sa...

jeg tror seriøst at du har to inni der!!! =)