Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 20 maj 2009

Negative fölger

Det finnes ikke noe som er så irriterende og frustrerende som de negative fölgene av en graviditet. Kan nevne noen..... kvalme, oppkast, trötthet, krampe i leggene, bekkenlösning......og den värste av dem alle: Mareritt!
Mareritt nattetid når man helst vil ligge og sove og drömme söte drömmer om hva som snart skal komme om noen mnd
.
Men neida, disse mareittene gjör at du drömmer at du föder en menneskevalp...altså halvt baby og halvt valp. Min kommende baby ble slik natt til i går.
Disse drömmene gjör at du våkner i vilt raseri og fiker til gubben som sover sött ved siden av deg, i den tro at han netopp for 5 min siden var deg utro...i sövne.
Disse drömmene gjör at du våkner badet i svette og angst fordi sönnen din netopp har forsvunnet på det lille soverommet. Og du selv har ingen evne til hverken se eller hjelpe han, da du rett og slett er blitt for tjukk rundt magen. Helt fjernt, helt teit.
Men det tärer på. Föler meg nå som et trött nervevrak som bare önsker sove igjen. Og jeg som netopp har begynt å minske på sövninntaket kveldstid.
*sukk*
Hva blir det neste?

Håper det snart går over i halsbrann, leggkramper og bekkenlösning istedet. Og at jeg slipper dette.

Inga kommentarer: