Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 26 februari 2010

3 måneders kontroll og bloggfrustrasjon

I går torsdag var vi på 3-måneders kontrollen. Det vil si den vanlige månedlige greia med å veie og måle + at hun skulle ha sine förste vaksiner.

En vaksine i hvert lår. Å, det var vondt! Furteleppa vrengte seg og endte opp i et hyl. Tok litt tid å roe henne ned, og a var det tid for neste vaksine i det andre låret....og det var den värste. Det skulle tydligvis svi veldig. Og joda, hyyyyl!

Vekt: 6020 gram, 60 cm lang, hodet var nå blitt 39,5 cm.

Deretter var det sovetid.
Når hun våknet og hadde fått spist var hun ikke helt seg selv. Var slapp og litt varm, ville bare ligge i armene, og for en gangs skyld ikke sitte. Normalt skal det sittes. Hele tiden.
Tempen viste 37,9. Så det var ikke mye feber. Men normalt at de reagerer på vaksine.
Lårene var ömme, så man fikk ikek ta der. Og det virket som det hadde gitt utslag på lymfekjertlene under armene, for når man löftet henne var det hyyyyl. Da fikk vi löfte rundt magen istedet.

Sov normalt inatt. Sto opp 6.15 pga veldig våt bleie.

Värt hos min mor idag hele dagen. Guttungen har kosa seg med traktorkjöring sammen med bestefar. Lillemor har värt litt sutrete, fortsatt ikke helt 100%. Litt öm i lår og under armer fortsat, null feber.

Må bare legge til at det har snödd som fy hele morgenen. Sendte mann ut på firhjuling halv 9 i morges. En time etter syntes det nesten ikke at han hadde värt ute å ploget:P Men det ga seg like etter.

Nå er det snart skiskytterstafett, noe vi ser fram til. Er normalt ikke sportsfan at all, men vinter OL er göy...


Ja, så har jeg fått en AWARD av Hege på bloggen http://www.naar2blir3.blogspot.com/. Kjempekos! Men siden jeg er skikkelig grönn når det kommer til blogging og alle dets krumelurer, får jeg bare takke med et stor SMIL:-D Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta imot denne ären på rett måte desverre:P
Så beklager Hege, det er ikke for å väre uforskammet.
Jeg suger bare på dette. Det synes lang vei på utforminga av denne bloggen. Andre har så fint oppsett og bilder, og tekst + bakgrunn.
Jeg klör meg bare i huet og sliter meg i håret over at jeg ikke har listet ut HVORDAN. Som f.eks bare det å linke til noe uten å måtte legge ut hele adressa. Skulle ville at man kan trykke på et ord jeg skriver, så sender den deg videre til det man vil vise. Aner ikke jeg. Og andre har så fine bakgrunner mens teksten scroller seg nedover.... jeg har ren sjokkrosa og kjedelig! *snöft*


Legg gjerne igjen tips i kommentaren om hvordan-gjöre-bloggutseendet-bedre.

Takk og ha en fin fredagskveld:)

1 kommentar:

Hege sa...

Hei hei Lisa..
Jeg kan gjerne hjelpe deg litt med det jeg kan selv. Meeen, er litt lettere dersom vi kan ta det f.eks "live" på msn osv, sånn at jeg får "pratet" med deg samtidig som jeg forklarer. Har du en adr. så kan jeg legge deg til, så snakkes vi der?