Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 1 februari 2010

Me vs. Kokosnött!

Jadda, når man er hjemme i mammapermisjon så har man utrolig mye å fordrive tiden med...når bebisen vel har sovnet.
Nå har jeg värt så heldig å ha en bebis som har funnet en rytme som passer meg veldig bra. Sovner mellom 11-12 i vogna ute, og våkner ikke igjen för rundt 16. Det betyr 4 deilige timer for meg selv eller sammen med sönnen. Idag er han i full lek på rommet sitt, så jeg kastet meg over "Prosjekt Kokosnött" !
Bor man på landet og iogforseg alle andre steder også, så bör man ta vare på de små i samfunnet. I dette tilfellet: Pippipene.

De må jo ha mat i kulda. Hele vinteren har jeg pliktoppfyllende fyllt opp fuglemateren, hengt ut fröballer og flesk....

..og har nå da kommet fram at kokosnött, dét må de jo ha!
Så jeg rasket med meg en nött på min og fröknas handletur i morges. Har ikke peil på hvordan man best tar livet av ei kokosnött, men noe har man da snappet opp etter en halv sesong "Robinson".
Ei lita sag fant jeg i låven blant mannens verktöy...og et flatt lite fint skrujern til å pete höl med.

Her er offeret för Lisa har kastet seg over den:
Her er Lisa med sola i ansiktet för prosjektstart:

Hjelpemiddel:


Tada!! Resultatet ble da ikke så värst om jeg må si det selv. Ganske så fornöyd faktisk:-D

Inga kommentarer: