Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 30 januari 2010

Besök fra Jämtland, BVC-besök og badeland

Söndag kveld fikk vi besök av mannens söster og tante. De kom hele veien fra Jämtland der han har sin familie. De har ikke sett lillefrökna live för, så det var stor stas. De dullet med lillemor i 2 dager, så hun brått ble litt bortskjemt:P Onsdag morgen dro de nordover igjen.
Mannen hadde fri fra mandag tilogmed torsdag.

Torsdag var det tid for BVC-besök igjen.
Hun fylte 2 måneder om tirsdagen,så det var litt sköy å se hvor mye hun hadde vokst på 2 måneder. Gud, som tia flyr!

Vekt: 5650 gram, lengde: 58 cm, hode: 38,5 cm.

Altså har hun gått opp 2010 gram siden födsel. 2 kilo er ikke dårlig. Merkes i armene.

Etter BVC skulle mannen til min bror og fikse noe greier, og tok da med seg sönnen min dit...så jeg fikk gått en etterlengtet tur i strålende solskinn med lillefrökna.
Det ble 1 times skikkelig kosetur.


Om 3 måneder skal vi i denne kirken og få lillemor döpt. Den ligger et steinkast fra gården, så er ikke lange biten. Grunnen til at vi får henne döpt så sent er mange. En ferietur i april på oss, ferietur på fadderene i mars, og för det blir for tidlig for familien til mannen som trenger tid på å planlegge fri til å dra 70 mil sörover.

Fredag bar et avgårde til Quality Hotel i Sarpsborg for bading. Jeg gikk ikke i vannet, lillefrökna får visstnok ikke bade der för hun er 6 mnd... ifölge Badelands regler. Min mor og stefar var med, likeså min bror og hans familie. Så sönnen hadd mer enn nok lekekamerater der. Og jeg satt med et nyskjerrig troll på armen som glodde seg gjennom 2 timer. Dödstrött etterpå ja,-)


Nå venter en pizza i ovnen, lillemor sover en blund. Sönnen er på vei til å ta på pysj... for nå venter "Emil i Lönneberga" på dvd. Og godis etterpå:)

Deretter kommer mann hjem, og vi skal se svenske finalen på Robinson. Weey!

Inga kommentarer: