Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 2 januari 2010

Mer hvitlök takk!

Nyttårsaften ble for vår del veldig rolig. Min bror hadde dagen för värt og kjöpt 46" flatskjerm av min samboer og et par höytalere. Gubben min installerer også slikt på sin fritid i form av eget firma.
Så han tok på seg jobben med å henge opp denne tv´n da...på nyttårsaften. Det var vel helt greit det. Jeg og barna fulgte like godt med. Så fikk sönnen lekt fra seg litt med döttrene til min bror.

Vi hadde ingen videre middagsplaner egentlig. Hadde tatt opp en forsåvidt stor lammestek vi tenkte steke, men kom fram til at den var FOR STOR for 2 personer(sönnen er ikke så glad i bä bä lille lammekjött, kan ikke klandre han), så vi bestemte oss for å lage lammemiddag nyttårsdagen istedet og be min bror og familien på middag.
Så vår nyttårsmiddag besto av hjemmekappet svinekoteletter og flötegratinerte poteter.
Ikke noe party-party er nei.
Ble en lugn kveld.
Sönnen la seg tidlig, men ble vekket tidsnok til raketter skulel skytes opp.

Mann og datter slapper på soffaen nyttårsaften ettermiddag
Sönnen med stjerneskudd

Mannen i full fres nede på jordet
Nyttårsdagen kom da min bror, fruen og 2 dötre.
Lammesteken var helt perfekt, gratengen var god, og min bror fikk snitzel(heller ikke lammefanatiker). Ungene lekte og tittet på "De Utrolige".
Jeg tenkte med skrekk og ubehag at kvelden kom til å bli hysterisk. Lammesteken var peppret med hvitlök, men det fikk bäre elelr briste. Man lager ikke lammestek UTEN hvitlök. Og gratengen var desuten bombadert med vanlig gul lök.
Men jeg kan med hånden på hjertet si: gi meg mer hvitlök!
Lillemor var urolig som vanlig igår kveld, men sovnet 23.30, én time tidligere enn vanlig, og våknet förste gang for mat kl 04.05! Deretter 6.30, og 8.30!! Det er jenta si det. Trodde hun skulle få magekramper og annet artig.
Sönnen fikk det nemlig når mamman spiste hvitlök ved et uhell.
Jeg har sovet som en stein! Godt og lenge.
Ha en strålende fin dag!


1 kommentar:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Så godt leggingen går bedre nå. Må det fortsette slik !!! :)