Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 6 januari 2010

6 uker og barseltiden er over...

Som teksten over sier, så har det nå gått 6 uker fra jeg ble mor for andre gang, og det betyr at den såkalte barseltiden er over.


Nå skal mannen og jeg ha vendt oss til den "nye" tilvärelsen, og det nye barnet.... sies det.
Nå skal jeg ha sluttet å blö, de evnt rifter og sying skal ha grodd.
Jeg kan begynne å ha sex igjen. og jeg kan smått begynne å trene bort mammakiloene.
Preventivmiddel skal man også begynne å tenke på igjen*sukk*
Dette sier lärebökene.

Og her er mine fakta:

Jeg har vendt meg til det nye barnet, jeg elsker det over alt på jord(sammen med sönnen såklart). Men nekter å venne meg til å bli vekt x-antall ganger pr.natt. Jeg bare godtar det for en periode.
Jeg fikk ingen rifter, og ble ikke klippet, derav ingen sying denne gang.
Jeg har enda ikke tenkt ut om spiral skal INN, plaster PÅ eller piller NED.
Jeg har ikke blödd på 4 uker. Så de maxi-bleiene av noen bind jeg fikk på sykehuset er long gone. Gikk forövrig ganske fort over til vanlig kjedelig Always med vinger. "Fly-fly".

Sex hadde jeg etter 1,5 uke (*gisp*). Og jeg nöt det. Det var ikke vondt eller ubehagelig...eller "tvang" fra samboerens side;-)

Det eneste jeg har ventet med er trening. Sukk og stönn og oppgitthet. Jeg HATER trening. Er vel kanskje litt mer av den soffasitter-typen. Har aldri hatt behov av å gå NED i vekt da jeg aldri har slitt med overvekt. Ok, jeg vet man kan trene for å holde den såkalte formen. Men jeg liker å gå tur jeg da.
Men nå. Äsj altså!

Idag tok jeg mine förste situps. Fy og faen. Men om jeg skal slippe å se ut som det hengebuksvinet jeg gjör nå, og finne de godt gjemte magemusklene, må det til.
Og stepmaskinen kjöpt i det glade hjörnet på http://www.netthandelen.no/ for et par år siden skal tas ibruk igjen. Mamma har forövrig lånt den under min graviditet. Den er til nöd ganske artig, fordi jeg var ganske flink en periode for 2 år siden, OG kjente resultat!!

Jeg hadde gladelig GÅTT tur med vogn og hele pakka om det ikke hadde värt for kulda. Unnskyld meg altså, men jeg har ingen lyst til å fryse skinkene og kinnene i -16 grader jeg.
Så vognturene kommer tidsnok. Da skal jeg raske med meg vogn og lillefröken over stokk og stein uti skogen vår.

DET skal bli trening det:-D

Så fram til da: trappe-steppe og böy og töy...

1 kommentar:

Fru Lunde sa...

Høres ut som du har hatt en ganske grei barseltid da? Bortsett fra søvnangel selvfølgelig :(
Vi har også sånn steppegreie her hjemme,og den er skikkelig effektiv når man bruker den ja... hehe :-)
Trener opp beinet her hjemme jeg vettu,hardt med motivasjonen ofte,men jeg MÅ...Så... Vi får oppmuntre hverandre :-) Klem