Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 24 januari 2010

Veteranen på Svinesund i flammer...

Lördagen var en helt perfekt dag med en sörgelig kveld..

Var med det gravide venneparet inn til Strömstad for å se på en bilbarnestol på Katti´s BabyShop(http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=home).
Denne Acta Graco´n med base koster tydligvis litt over 2000,- norske i Oslo......


...som de fikk til 1290,- svenske om de valgte akkurat denne fargen her. Da bryr man seg vel ikke så mye om fargen, og fargen er iogforseg veldig nöytral og pen den...synes jeg.

Deretter var det pizza på Buktens Pizzeria för vi vendte nesa hjem inn i skogen.
Det ble taco på meg og min sönn, mens lillefrökna sov i soffaen ved siden av meg. Og ikveld tittet vi på "Pippi Långstrump flyr ballong".

Rundt 19.45 kommer min kjäre hjem fra jobb. Han sprang opp til sönnen min for å gi nattakos, för han kosa seg litt med lillefrökna, for omsider å tasse ut på kjökkenet for å skrape sammen litt taco. Han rakk putte i seg 2 munnfuller för telefonen ringte 20.15

Det var Securitas som ringte fra Svinesund.

Veteranen står i flammer....

Vi fikk begge to en flashback fra 6,5 år tilbake da TV-Boden sto i brann, og da toalettene på Nordby ble påtent som en avledingsmanöver.

Les saken her: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article147449.ab og her http://www.ha-halden.no/arkiv/vis_sak.asp?refnum=5515

Han jobber på Svinesund, jeg jobber på Nordby. Og vi husker det som det var i går...
I går kveld slo adrenalinet til som en halvt skrekkblandet spenning. Gubben skulle dra opp for å se hvordan det sto til, og jeg spurte om jeg kunne bli med. Sönnen hadde enda ikke sovnet, så vi slengte på han ei jakke og pakket inn lillemor og dro opp.

Dette var det som mötte oss.....

Det er den bakre gamle delen som brenner. Cafeteriaen og bingoen.


I 2003 ble flere branner påtent rundt om i området for å avlede brannfolk bort fra Svinesund. Da brant TV-Boden ned til grunnen.
En ambulanseperson sa i går til min samboer(vi var en av de förste som kom opp dit til tross for at matbutikkene ikke hadde stengt enda) at brannen tydlig hadde startet i en haug med paller på baksiden.....
Nå har bygningen til höyre brent ned en gang, bygningen rett fram brant ned i går.....
tar det 6,5 år för bygningen til venstre tar fyr tro... ryktene strömmet allerede i går kveld....
Jeg tror hva jeg selv vil....

1 kommentar:

Inger-Elise sa...

ja er kjempefornøyd med bilsete! :o) Fargen er jo egentlig perfekt!

Uff, fælt det med veteranen ass...