Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 12 januari 2010

Prövd no nytt på kjökkenet jeg..

Mannen sto opp tidlig for å kjöre sönnen på dagis så jeg skulle få sove litt lenger idag. Men at frökna våknet kort etter for mat sier seg jo selv :-P
Har endelig fått ryddet vekk julen, den har ligget samlet midt på stuebordet i 1 uke og 2 dager. Så man kan jo si at ting tar tid her i huset!
Jeg har forövrig kost meg med lillemor hele formiddagen...sammen med et Woman-blad jeg kjöpte på andre siden grensa forrige uke(enda ikke rukket å lese hele).
11.30 var det på med klär og pakke inn lille tulla. Og ut på tur! Riktignok bare til dagis for å hente sönnen, med akebrettet godt plassert i kurven under vogna. Hun sovnet som en stein så fort hun kom på utsiden döra hjemme.
Idag tenkte jeg la henne ligge ute i vogna til hun selv våkner, så jeg og sönnen gikk inn da vi vel var kommet hjem.

Parkerte en liten stund foran Facebook, deretter litt mer Woman....så var det dags for middag. Funderte på potetmos og stekt falukorv...men gravde litt i kokeboka.
Fant potetgrateng med pölser. Altså potetmos med pölser stekt i ovn. Lagvis. Med lök og tomatpuré. Slengte med et par champinjonger og jeg.

Godt ble det, selv om det i ärlighetens navn ikke smakte noe annerledes enn vanlig potetmos med pölse + ketchup! Jaja, da vet jeg det:)

1 kommentar:

Inger-Elise sa...

Litt variasjon på pølse og mos er jo ikke å forakte ;o)

Her ble det chili con carne med ris idag.