Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 6 januari 2010

Underholdning..

Denne helgen og uken har värt forsåvidt ganske släkk. Tilbringet litt tid i soffa med en liten fröken på armen. Og en bok i hånden.
Har lånt en bok av min stefar. "Dagfinn Enerly -så fort kan livet snu". Og til tross for at Lisa selv er Sportshateren med stor "S", og fotball spesiellt, fikk jeg en enorm lyst til å lese denne boka.
Men som jeg visste på forhånd handler boka om FFK-spilleren som i oktober 2005 fikk en alvorlig nakkeskade under en fotballkamp. Han ble lam fra brystet og ned.
Det er en utrolig historie om en mann hvis livslyst og livsglede holder motet oppe selv når det ser mörkt ut.
Anbefales på det sterkeste. Lettlest og rörende, og ikke minst morsom;-)
Har under halve boken igjen å lese.




Noe annet som fikk de allerede godt brukte tårekanalene til å sette igang var filmen "Slumdog Millionaire". Jeg forstår meget godt hvorfor den fikk så mange Oscar.
Löp og kjöp, eller löp og lei den for de som ikke har sett den!

Mandagen hadde vi en del melk som hadde siste forbruksdato 4 januar. og siden jeg har svart belte i pannekakesteking, måtte jeg läre opp lillefrökna i pannekakekunsten;-) Den skal tidlig krökes...


Til jul fikk vi en digital fotoramme type DMTECH 10.1 av min mor og stefar. Genial gave, og så sjukt bra! Nå behöver man jo ikke velge vilke bilder man vil ha framme. För mannen kom hjem fra jobben tilbringet jeg kvelden med å lete bilder av store og små for å overföre til minnekortet.

Nå surrer den og går. Og alle favvobildene vises i tur og ordning.
Mannen kom hjem, hadde fått med seg en kilo reker av sjefen. Sjefen feiret for at konkurrenten BRL (http://www.brl.se/default.aspx) hadde gått konkurs på Nordby Shoppingcenter.
Litt slem den sjefen du.
Vi spiste reker på skift, for lillefrökna var urolig. Var forövrig også hos kiropraktoren tidligere på dagen, og skal dit igjen på fredag. Håper den skrikinga gir seg snart.
Hadde fått film i posten denne dagen, og lysten var veeeldig stor for å se, selv om klokken hadde dratt seg til 22.00, og filmen var nesten 2,5 time lang. Men så verdt å se!!
Lillefrökna sovnet på armen, og ble lagt i seng lenge för filmen var over, og forble sovende.
Quentin Tarantino er en gal gal mann og jeg er stor fan!


Sluttscenen er bare konge! *ler*


1 kommentar:

Inger-Elise sa...

Pannekakesteking er gøy vettu! hehe
Nå er det nattings her.Klem