Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 11 januari 2010

Förste trilletur!!!

Det tok nesten 7 uker. / uker för jeg fikk tatt den förste ordentlige trilleturen med baby i vogn....ute. Visst har jeg trasket Nordby Shoppincenter på kryss og tvers, men det er ikke samme sak.
Med tanke på at det har värt mellom -15 og -22 grader de seneste 3 ukene eller så, så har jeg ikke kunnet ta ut et så lite barn har jeg fölt....og jeg har vel kanskje ikke hatt så veeldig lyst til å bevege meg ut i den kulda selv heller.

Men i dag var det tilbake til hverdagen og sönnen skulle tilbake til dagis. På med vekkerklokka 6.30 og stresse opp 5-åringen, putte i han frokost og på med klärne(det er slik i sverige, dagiset bestemmer når han kan väre der, når man går hjemme med en liten).
Og så kjörte jeg han bort de knappe kilometerne.
Han har dagistid 8-12 mandag til onsdag, og 8-11 på torsdager. Helt teit, men systemet er slik.
Halv 12 kledde jeg på meg selv og lillefrökna og stappet henne ned i vogna godt innlullet i dunpose, lammeskinnsfell, dundyne og teppe(blått for tilfellet).
Det var mellom -5 og -10 og strålende sol. Helt herlig vär!


Her ligger lille jeg og godter meg:

Tok med akebrett siden jeg regnet med at sönnen ikke orker gå "hele den lange veien" hjem;-)
Han kosa seg gull på slep han..


Når vi var på vei hjem ringte kollegaen min og lurte på om jeg ville väre med på en sen lunch på Nordby. Klart jeg vil!

Det ble Clubsandwich på meg, stor is til sönnen(netopp avsluttet lunchen når jeg hentet på dagis), og en stk pupp til lillefrökna når hun omsider våknet fra dvalen. Utrolig hvor mange timer man kan tilbringe der altså! Rundt 15.30 bar turen opp til Svinesund og innom jobben til mannen for å hilse på.

Hjem med koseklumpene mine, og ei var på skremmende godt humör idag. Smilte som bare det, og jeg var heldig å få et sjarmerende smil på mobilen:) Blir aldri lei av å se de smilene der...

2 kommentarer:

Hege sa...

Kan tenke meg det var ålright å komme seg en tur ut med snuppa ja. Ikke noe særlig å måtte holde seg inne pga. kulden i det siste.
Hvor stor var jenta deres ved fødselen? Og hva slags str bruker dere i klær nå? Tenker sånn på hva man bør kjøpe inn før fødselen

Lisa sa...

Hun var 50 cm lang og veide 3640gram. Hun blir 7 uker på torsdag. Og nå har jeg gått over til str 62. Og de er litt posete...pittelitt å vokse i.Str 50 varer så og si bare 2 uker eller så om barnet ligger på ca 3,5 kilo ved födsel. men det kommer også veldig an på hvilken butikk man handler i. Jeg har handlet i H&M, Lindex og KappAhl f.eks, og 50 er ikke akkurat 50. Noen er pyttesmå, andre er store i str. Nå som med sönnen så bretter jeg heller opp en gang eller 2 på armene jeg. Så klärne er litt släkke. Heller det enn at en body drar seg opp i bleia og drar ned skuldrene.
Lykke til på klesjakt:) Så storhandling i str 50 er litt unödvendig. Men gulper barnet mye går det fort klesskift. Lillefröken brukte 4 pysjer på 3 timer her en kveld:P