Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 22 februari 2010

Spiral..



Japp da. Idag var jeg hos Barnmorskan og fikk satt inn hormonspiral av typen Mirena. Denne påvirker ikke ved amming.
Valget jeg hadde var hormon eller kobberspiral. Kobberspiralen er gratis, men en bivirkning kan väre at man får mer riklig menstruasjon... og DET vil ikke jeg.
Så vi fikk punge ut med hele 986 svenske Volvo-dollar for herligheten.

Hadde fått beskjed om å knaske på et par Alvedon smertestillende för innsetting da livmoren og livmortapp blir litt öm av å bli herjet med....på en annen litt mer hardhendt måte enn ved seksuell aktivitet(fint skal det väre).

Litt öm my ass!

Gjorde drittvondt!! Og da vil jeg ikke putte meg selv i kategorien flötepus som ikke tåler noe.
BM slet rett og slett med å få målt livmoren, jada de gjör det for å sjekke hvor spiraltråden skal klippes av så den ikke henger og slenger for mye, eller slurper seg inn der ingen kan se. Og grunnen til at jeg fikk spesiellt vondt var at jeg tydligvis er skrå der hvor sädcellene gikk inn for et år siden., og der Filippa kom ut for snart 3 mnd siden. Det ble litt knoting, og jeg svärt så öm.

Hjemturen til skogen gikk så fort den stakkars Rav´en kunne rulle på snö/isdekkede veier. Hjem til ALVEDON!
Om du som kvinne noensinne har hatt sånn mensverk så du blir kvalm + har tatt cellepröve av livmortappen som ikke er godt vet du hva jeg snakker om.

Mannen hadde ventet med å dra på jobb for å väre hjemme med barna mens jeg lå med rumpen bar.
Han ble sendt avgårde, og jeg har syntes pittelitt synd på meg selv idag:P Men har kost meg med sönn, datter og Arme Riddere til lunch:D

Og dette greiene som jeg velger å kalle det kan sitte inne i opp til 5 år. Så årsprisen er jo ikke akkurat värre enn ved P-piller eller lignende.
Kan jo legge til at innsettinga gjorde at jeg nå har begynt med Always m/vinger igjen. Livmora fikk bank imorges gitt....dette er også vanlig.



4 kommentarer:

elin sa...

For nå ble jeg liksom ikke enda mer kvalm...

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa sa...

*ler* Tror jeg på....av flere grunner:P

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

aua...fy fader det hørtes VONDT ut ja