Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 18 februari 2010

Lisa hjelpsom....

Ja, det glemte jeg jo helt å skrive igår*ler*.... ikke noe å le av faktisk, men noen ganger gruer jeg meg virkelig til jeg blir gammel.
Håper jeg stryker med för jeg blir surrete og senildement.

I går når jeg og frökna hadde hentet storebror på dagis og var på vei hjem, hörte vi en rar lyd fra en husklynge like ved dagiset.
Der ved et grönt nettinggjerde var en klesbylt. Så ut som om det hang ei stor jakke på gjerdet faktisk.
Der kom lyden fra. Etter å ha lyttet litt hörte jeg brummende rop om hjelp!
En gammel krok av en mann hadde satt fast fingrene i gjerdet av alle ting. Hadde visst ramlet og forsökt ta seg for. Slingret fingrene fast i nettingen. Må si at det så jo sånn passe godt ut:-/
Hadde ingen dekning på tlf så fikk ikke ringt noen. Fikk lirket han lös uten å klype fingrene i nettingen da vel å merke. Slepte med meg barnevogn, sönn og akebett bort til flygfältet der jeg visste det var folk på den tiden av dögnet. En mann der fikk ringt eldrehjemmet gubben bor på så de fik hentet han inn.
Han var altså på tur innenfor hjemmets eiendom. Og dette var tydligvis en vanlig sak at han var ute å gikk den gamle mannen. Han var visst ustoppelig der.

Så vi får se hvor mange ganger til jeg ser den gamle kroken på mine vognturer:)

1 kommentar:

Fru Lunde sa...

Fint du hjalp han da! Er desverre ikke selvfølge for alle og enhver og hjelpe folk på den måten... Uff.kan ikke være lett å bli gammel....
Er ikke så lett for meg å komme til deg desverre,ikke lappen og ikke bil :-(

Hihi,godt det er flere enn meg som er litt lavendel-besatte;o) Overlevde den da?

Klem