Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 17 februari 2010

Flaskemating gikk väl sådär...

Forrige mandag pakket vi bilen full og dro opp nesten 70 mil til Jämtland for å besöke familien til mannen. Det var kos å hilse på og få vist fram lillemor som de enda ikke hadde sett untatt på bilde....bortsettfra mannens tante og söster dasåklart.
Kom hjem lördag kveld.

Mandag var det jobb for mannen mens jeg kosa meg med barna hjemme.
Så hadde mannen fri igjen på tirsdag, og idag.

Idag som igår gikk jeg bygda rundt for å få meg en tur, og for å hente sönnen på dagis.
Idag var väret strålende. Mannen forsvant ut döra samtidig som jeg gikk hjemmefra kl 11. Han skulle få saget ned noen trär...
Her er sönnen på akebrettet på vei hjem fra dagis....slipper gå bortskjemt som han er:P Bra trim for ho mor det:)
Lille jeg vokser så fort, se så stor jeg har blitt alt! Er nå 2 måneder og 3 uker gammel.


Mannen fikk kappet ned 1 tre idag. Motorsaga kranglet, og så skulle han ta turen til Uddevalla for å sjekke om vi kunne få oss en ny ovn. Den vi har nå varmer godt, men holder ikek varmen. Slutter man å fyre så blir det kaldt igjen etter bare veldig kort tid. Og det funker ikke i dette huset.
Og må legge til at han tok 4-hjulingen bort til trärne som skal ned.....altså 100 m fra huset! Å jadda, göy å kjöre skjönner du. Og ikke mindre enn 3 ganger kjörte han seg fast da han ikke hadde orket koble fra plogen...så den var i veien overalt, og gjorde at omveier i dikene måtte tas. Så vinch er visst bra å ha...og litt hjelp fra meg da.
Igår testet jeg flaske på frökna for förste gang. Gikk väl sådär kan man si. Hadde håndpumpet da pumpa er teit...(går fortere å håndpumpe) og over på kokte flasker. Ordentlig skal det väre. Men fröken lillemor skjönte ikke helt vitsen med hvorfor mamma absolutt skulle dytte den flaska inn i munnen hele tiden... Trenger litt tid på oppläring. Med sönnen tok det omtrent EN! ! mnd för han resignerte og drakk selv.
Med mye skrik og tygging og klemming på flaska kom hvertfall melken ned i magen på et vis. Og kjempe-rap til slutt:)

2 kommentarer:

Fru Lunde sa...

Krever nok litt tilvenning ja,tenk deg må være rart å få maten stukket i munnen på den måten,hihi :o) Lillejenta har jo blitt såå stor,vakker er ho! Håper jeg får sett i virkeligheten snart også :o)

Klem Cath

Lisa sa...

Bare å ta seg en tur om beinet funker det vött:)