Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 4 april 2009

Bokat Mvc inskrivning

*Puh* Vilken dag. Mycket att göra på jobb. Snart påsk. Såkallad alla norrmän på väg söderut på sverigeshopping, och alla danskar på väg norrut för att åka skidor i fjällen.
Inte grejat så mycket idag, men endå haft fullt upp.
Chefen varit där med mig idag, trevligt att ha någon att jobba tilsammans med. Tack och lov egentligen. Hon fick springa hit och dit för att hämta mat åt mig, passa kassan för ett tiotals kisspauser, och när en illaluktande man kom in. Usch!... Magen inte bra av det.
Ringde Mvc idag också för inskrivning. Fick tid i slutet av april. Närmare bestämd den 27. Då ska min älskling och jag äntligen få "in" det ordentligt. Jag vet ju endå att jag är gravid, känns i hela kroppen. Men det är så overkligt på något vis. Måste liksom få höra ljudet av hjärtat på den lilla.
Konstig känsla. Sist var jag så övertygad om att det va en pojk jag bar under mitt hjärta....ingen kunde få mig att tro något annat. Nu har jag ingen aning faktisk. Lutar mot tjej ena dagen, kille den andra. Så ska bli roligt att få veta om x-antal veckor.

Nu ser vi fram emot slutet på april:-D

Inga kommentarer: