Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 11 april 2009

Usch! Sol, kvällsjobb och sjukdom!

Solen väkte mig, min son och sambo stax efter 06.00 i morse. Hur kul som hälst. Särskillt efttersom jag ska börja jobba kl 13.30 och stanna kvar där till efter 23.00.
Men först ska jag och sonen njuta av fina vädret. Nyss skickad iväg mannen till sitt jobb. Sonen ska få följa med mig till jobbbet idag. Han va där igår med i 6-7 timmar. Och så duktig och snäll han var med. Hoppas det blir lika bra idag. Påskafton. 6+3 gravid. Tjock tjock mage. Klampade upp på vågen igen igår.....inte roligt. Har gått upp 5 kilo på 4 veckor eller så. Härligt! Underbart=)
Om jag fortsätter så här kommer jag rulla til Fredrikstad i början på December.
Inget särskillt illamående, knapprar Folsyra varje morgon, fortfarande hungrig....men mestadels har gett sig. Äter mer vanligt nu. Detta verkar inte normalt. Tidig i graviditeten än...men endå. Sist kom liksom allt. Illamående, ömma tuttar, kräkningar och en enorm trötthet.
Nu trött och hungrig. Även gått och blivit lite småsjuk...eller förkyld om man vill. Snorar och hostar. Ömmande kropp. Ingen feber som tur e. Mannen och sonen hade sin förkylning förra veckan. Och jag som hoppades på å få smita undan den här gången.. men nej du;)

2 veckor till första mötet med MödraVårdCentralen. Ser fram emot det, mannen och jag.

Men nu... hoppa duscha och ut och lapa sol!! Ha en underbar vårdag och påsk.

Inga kommentarer: