Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 10 april 2009

Hejdundrande skärtorsdag!

Usch... skärtorsdag idag. Typ alla norrmän har kört förbi i sina BMW´s, raggarvolvos och russebiler. Inte varit så mycket på jobbet, men gud va trött man ska va i ryggen. Känns som jag stått i 2 veckor non stop ju. Och mår inte bra på morgonen. Strässar till jobbet och rusar in i restaurangen som ligger brevid jobbet för en macka att tugga på. Fortfarande väldig trött, ömma bröst, svullen i magen...ser ut som 5 månader-bebis-i-magen. Och jag är bara 6+1...
Otroligt. Inte va det så här sist. Nu är ju inte en graviditet den andra lik, men endå. Minns ju inte allt, men mådde iogförsig rätt bra sist efter vad jag minns. Jag jobbade ju inte i kassan för 5 år sedan på samma sätt, då varvade jag med kontorsarbete.
Nu känns det som om ryggen ska gå av, magen vänds ut och in, och ögonen sluts utan att jag ens vet om det.
Stackars sonen. Han får nog parkera framför en film nu....mamma måste slappa på soffan lite...

Kram

Inga kommentarer: