Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 23 april 2009

Kan man spise 3 middager på en dag?????

Hmmm, ja hvor skal man begynne idag da?! Jeg kan begynne med gårdagen. Da var det begravelse til min farfar....ikke noe videre morsomt akkurat...men slik er det desverre når alderen kryper på. Og itillegg bursdagen til min mor. Men tilbake til begravelsen.
Vi hadde ettermaten på Fredriksten Festning, og min bror hadde tatt emd seg eldste dattra så min sönn skulle få ha litt selskap under alt sammen.
Det endte med et godt hugg i leppa etter en strabasiös klatretur i lekestativet, masse tårer og deretter full fres igjen. Jeg selv klarte å lempe nedpå 5 snitter sulten som jeg var...og 2 kuler pistageis til dessert. Fortsatt uhyggelig sulten, fortsatt uhyggelig kronisk kvalm.

Idag begynte det tungt. Har hatt såkalt fri i 4 dager...og det har värt godt. Föles som jeg er langt mer på vei enn jeg egentlig er. Tung i kroppen, föler meg passe småfeit(gröss, gikk på vekta tidligere ikveld: gått opp 6 kg på 4 uker) GULP! skal ikke väre sånn vel. Men jeg har vel bare meg selv å skylde på. Jeg spiste frokost som vanlig på vei ned fra Restaurangen för jeg åpnet på min egen jobb.
09.30 var jeg dödssulten....fant noe micromat i frysen. En god stund og mye varer senere kjente jeg hungeren i magen igjen. Tittet på klokka og skammet meg: den var 11.30. 2 timer siden sist. Sukk.
Stekte meg en pizza. Ikke noe videre sugen på dagens mat i restaurangen... tydligvis bare skrapmat bebisen vil ha...og som ikke gjör meg spysjuk.
Kollegaen kom kl 13. Han var sugen på McDonalds-mat litt over 15. Namnam! Kyllingburger og gulerötter til meg takk!

Skal til legen for förste gang til mandagen. Jeg og den vordende pappan gleder oss masse til det.
Og jeg må seriöst spörre hva jeg skal finne på ang det enorme matinntaget mitt. Jeg blir jo overvektig om jeg fortsetter slik. Sakl tillegge at jeg også dytter innpå frukt og grönnsager i store lass. Så er ikke bare fettmat og fastfood jeg eter. Bare sånn for ordens skyld;-)

Må bare oppdatere at min 4-årings hardhendte uteherjing har gitt resultater i form av en oppskrapet hake, kraftig oppskrapet inneralbue(om man kan kalle det det), og ene håndflaten. Sånn går det tydligvis når man ramler ned fra muren og inn i sauehagen. Masse grin,snörr og tårer. Og litt ekstra hyl og tårer da man fikk krype inn i mammas favn og få tröst;-* Klippekort på legevakta neste???

Inga kommentarer: