Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 25 april 2009

Handlet bare masse nödvendigheter...

Våknet sånn passe rundt klokken 7 en deilig fredag-fridag med sola tittende inn på soverommet og litt frost på bakken. Dette må jo bli en fin dag eller?
Joda... litt over 9 da mannen bruker gjöre seg i ordning for jobben satt jeg på badet og kledde på et stk sönn, da jeg plutselig hörte at gubben satt i tlf. Etter samtalen å dömme forsto jeg det slik at han spurte seg fri denne soldagen. Gikk greit det. OOOh, store glede! Lisa soleglad. Fri med sin elskling. Lenge siden sist.
Men handleur over grensa hadde jeg da planlagt,så det måtte gjennomföres... Spesiellt siden jeg hadde fått suget på noe som jeg trodde bare fantes der. Sötede kavringer. Så godt med melk og sukker. Nam!
Men siden jeg og min lille trollunge ikke hadde spist siden frokost, fant vi en masse nödvendigheter i diverse hyller. Sjokoladepudding og vaniljesaus, Vestlandslefsa man lager istand sjöl, Cartoonies Kjekskuler, sötede kavringer, skorper og baconost på tube.
Ja, det var det jeg fant der. Men du sku bare vite hva jeg fant på MaxiMat på Svinesund. Grönsaker og div godtenheter.
Og så hadde vi avtalt å grille utpå ettermiddagen. Det var godt.
Flyttet sauene fra en innhegning til en annen der gresset var langt og grönt. Koset med ulldottene, de söte små lammene.
Og så har mannen värt flink å rasket vekk enda litt mer busk og kvistkvast.
Og endelig: vi fikk hengt opp huska til sönnen på en ordentlig måte, og på et ordentlig sted. Ikke bare slengt den opp i epletreet liksom der den har hengt siden i höst.

Det var den dagen. Imorgen blir Volvon kidnappet for siste reparasjon, og på tirsdag blir det endelig splitternye sommerdekk.
Ha en strålende fin kveld videre. Nå skal sjokkopuddig fortäres i store lass*sluuuuk* ;-)

Inga kommentarer: