Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 3 april 2009

Vecka 5+1

Startade nyss den här bloggen för att ha som ett minne av min andra graviditet.

Jag och min sambo fick reda på för snart en vecka sedan att vi väntar vårat första gemensamma barn. Här kommer uppdateras magont, ömma tuttar och andra roligheter som följer kroppen när man går i väntans tider.

Ska ringa MVC i morgon och boka tid för första besök där. Sist jag var gravid(har en son på 4) bodde jag i Norge, och systemet är nog typ samma här som där.....men endå något nytt. Så om inte alltid min svenska sträcker till så vet ni varför. Jag är norsk och väntar mitt andra norsk-svenska barn.



Just nu denna vecka har jag börjat känna av lite morgonilla + at magen är svullen. Ser typ ut som jag är 4 månader på väg. Längtar dit. Det är så lång väg kvar, och så mycket som kan hända. Lite humörsvängningar har vi också redan fått känna på. Slutade röka så fort jag vick veta. Men är fortfarande sugen på cig. Äter allt jag kommer över istället känns det som..... Tuttarna har växt till nästan dubbla storleken( inte så himla mycket med tanke på at jag var lite underviktig innan och var platt), så min käraste är i sjunde himlen....men får så och säga bara titta och inte röra.

Ömma så det räcker.

Nu ska sonen nattas, dagis och jobb imorgon.

Inga kommentarer: