Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 17 april 2009

Morratrött, cravings og mammaklär!

Hrmf! Dagen begynte ganske kasst. En 4-årig tass som ikke har sluttet med bleier vekte meg 20 min för klokken skulle ringe i dag morges. "Mamma, jeg har bäsja". Så utrolig artig å måtte begynne med noe sånt för man i det hele tatt har tenkt tanken å lukke opp gluggene for dagen.
Men men, har man barn så fölger vel det med. Men var ganske furten resten av morgenen.
Reiste på jobb og var bare trött trött trött.
Og sulten som vanlig. Men svärt lite smaker om dagen. Virker som grynet der bare vil at jeg skal spise skrap-mat. Hamburgere, pizza og annet slafs går ned på höykant.
Igår ymtet jeg til mannen i en sms om at det hadde värt godt med litt kebabrull.....
Og hva kom min kjäre hjem med? Kebabrull! Nesten hele gikk ned i matkverna. Stappmett.
Idag som igår og dagen för har jeg hatt en kronisk kvalmende sur-oppstöt-smak i munnen, og det er ikke särlig mye som funker som botemiddel. Samarin kanskje?! Må pröve det.
Blir kvalm av ulike lukter. Jeg som röyka en 20 pakk i dögnet för, blir lettere uggen i kroppen bare jeg kjenner lukta. Får ståpels bare tanken. Og det er jo positivt da.

Så var det det med den voksende magen da. Igår bladde jeg meg fram i höyt elskede H&M-katalogen til MAMA-sidene. Jaggu så dårlig utvalg...bare 3 lunkne sider da eller....
Jaja, noe fant jeg da. Må ha nye bukser og et par topper(toppene mest bare for at de var så fine).....buksene jeg hadde med sönnen er litt store,så jeg blir gående å nappe i dem hele tiden.
Jeg er 7 uker på vei, og har begynt å tenke på mamma-klär....og har alt bestillt. Jippey! Näh.... gikk på vekta for en halvtime siden. Gulp!
Gått opp 5 kilo siden jeg fikk greie på dette.
Hvor skal dette ende?

Nå har jeg utsatt dekkskift lenge nok....kvier meg...har ikke lyst. Men sommerdekk må på.
Ut i sola med oss!

Inga kommentarer: