Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 26 december 2009

1 mnd gammel... Smil!

Lillemor er 1 mnd gammel idag. Hvor tok den mnd veien tro??? Skremmende hvor fort tiden går. Syns liksom ikke jeg har kost meg nok med henne denne mnd. Men hvordan gjör man det?
En 5 år gammel sönn vil ha sitt, mann vil ha sitt, og jeg selv vil ha litt tid til annet enn gulp, pip, amming og mann+barn. Selv om det er akkurat det som står i fokus om dagene.

Hun festet blikket etter ca 2 uker. Holder hodet opptil ca 10-15 sekunder för hun begynner å bli litt nikkedokke, jeg syns det er ganske lenge for å väre så liten...og hun begynte med det allerede ved 2 ukers alder. Mulig hun er styrtnyskjerrig og må få med seg alt...
Nå har hun begynt å "leke", fekter litt etter det som henger rundt henne i kurven, og hun har smått begynt å "prate".

Hun pep litt for mat nå netopp, og da jeg stakk hodet over kurven og sa "HEI" lyste hele barnet opp i et eneste stort SMIL!! Gjett om mamma ble lykkelig da ä?!
Finnes det noe finere, eller sötere enn det förste smilet?
Hun har dratt på munngipene för, men ikke som idag. Og hun fjollet litt innimellom maten, og da kom det enda et smil....riktignok veldig lokket frem av en mamma som selv smilet fra öre til öre.
Babyer elsker å herme og ape etter...
Prövde, men klarte ikke lokke fram noe smil på film, men sender ut en snutt av henne likevel.



Det hun får i seg på filmen er Minifom-dråpene mot kolikk jeg skrev om i et tidligere innlegg her: http://rosapaarumpan.blogspot.com/2009/12/kolikk.html.

Julaften ble tilbringet hos min storebror og hans familie. Pappa var der også. Kvelden var koselig, lillemor skulle selvfölgelig spise mat hver gang jeg skulle sette meg til bords, så jeg hang litt etter de andre i matveien hele kvelden...men hva gjör vel det;-)

Barna og vi selv fikk så utrolig mye fint!


Min bror er stor som et troll og lillemor sovnet i armene hans en stund utpå julekvelden. Se bare på störrelsesforskjellen på hendene deres..... eller hennes hånd og hans tommel!!

1 kommentar:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

hælle dutten for en herlig trutmunn på den tulla altså :) og for et knallbilde med broren din, hu ser jo mini ut :)

Herlig masse snø her også, til små og stores glede :) Og så vips ble det jo skikkelig kaldt også. 13 minus.

Gratulerer med første skikkelig smil også. Noe så fantastisk unikt som bare varmer en hver mor langt inn i hjerterota