Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 11 december 2009

Ut på biltur... aldri sur :-D

Idag har har vi hentet storebror. Han har värt hos sin far som bor i Linköping 50 mil bort. Så vi bruker mötes på halvveien i Falköping på McDonaldsparkeringen:) Og tradisjon tro bruker jeg stoppe å fylle bensin på 3 Älgar Värdshus ved Grästorp. Der stoppet jeg og lillefrökna idag også. Da var det matdags for fullt! Ammet mens jeg satt i bilen jeg. Og etterpå smalt det til i bleia. Monsterbleiedelux!
Hun bäsjer og bäsjer og det virker som det aldri skal ta stopp. I dag var konsistensen SKUM! Skumbäsj!
Ja, jeg vet. Helt teit og utrolig å henge seg opp i bäsj. Litt barneskolestadie å väre fasinert av det. Hun har nemlig en tendens til å legge fra seg litt i bleia, og når vi vel letter på den for å ta av, så fortsetter det å komme for fullt.
Idag ble bleieskiftet gjort unna også i... ja akkurat: bilen:) Gikk så fint så jeg var tvungen til å ta bilde.


Vi var hjemme rundt 15. Sönnen fyller 5 år på söndag. En liten Lucia-gutt. Så jeg satte igang med å lage sukkerbröd til blötekake. Men lille frökna ble utålmodig og oppmerksomhetssjuk, så mamman ble avbrutt i tide og utide.
Da bar det ut i låven for å hente fram vippestolen som har stått der på vent.
Idag tok vi jomfruvippen. Og jaggu fnket det også.
"Vipp vipp" og der sov lillemor. Så fikk mamma mekket muffins også!
Gelé gjorde jeg klar igår.

Nå gjenstår juledukstryking og kakepynting i morgen så er alt klart for den kommende 5-åringens store dag.
Men nå er det finale i svenske Idol. Så potetgull og Härrljungacider står på menyen og kos med mann og minstefröken.

Snakkast!



Inga kommentarer: