Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 19 december 2009

Lilltjocken

Litt dårlig på å oppdatere om dagen. La netopp igjen en kommentar på http://www.familienklungreset.blogspot.com/ om hvordan menn er litt dårlige på å få gjort noe veldig enkelt, men jeg tror jaggu jeg ikke er noe bedre selv*rödmer*. Noe så enkelt som å legge igjen et innlegg er vel ikke så vansklig og tar virkelig ikke lang tid!

Så her kommer en minioppdatering av torsdagen, for da var vi å veide lillefröken som har fått nytt kallenavn: Lilltjocken. Hun begynner å bli ordentlig god og rund, spiser og vokser ivei. Kinnene er trillrunde, og lårene begynner få fler og fler valker:)

Hun var nå 52 cm lang, veide 4310 gram og hodet var 36 cm.
Så hun har gått opp nesten 300 gram på ei uke igjen.
Og pappa fikk skrevet under på farskapspapirene. Noe ha nogså gjorde på sykehuset, men det rekker ikke skjönner du. Må gjöres i Sverige også, så man virkelig får konstantert farskap. Teit, men det ble gjort hvertfall. Ikke at han kunne sprunget fra det farskapet, jentungen er farlig lik sin far. På samme måte som min sönn. Minikopi av sin far:p

Nå skal jeg ta med meg sönn og datter og reise til Djungelland på Nordby Shoppingcenter. Sönnen skal ha barnkalas der siden mor er skapelig trött og släkk(föler meg litt rävva mor som ikke stiller opp med det hjemme), og huset er på omtrent ikke kvadratmetre-nok-til-å-huse-masse-småbarn.
Men sönnen er storfornöyd, så da så. Det er det viktigste!

Hei og hopp og ha en strålende fin vinter-lördag!

3 kommentarer:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Hihi, ikke alltid så raskt ute selv, som du vet fra før av :) Men bedre seint en aldri. Litt komisk å lese, lille bebisen som legger på seg, for min sønn var jo født 54 cm lang og 4500 gram, så han var tjocken han!!!

Håper storegutten fikk en herlig bursdagsfest på lekeland !

Lisa sa...

Jeg leste vel hvor stor han var på hans egen side, og tenkte med meg selv: "hvordan i all verden! AU!"
Men det er jo vondt uansett, og temmelig for glemt bort:) Og bra er jo det, så man tramper i klavéret enda noen ganger og får enda fler sötiser:p

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Hahahaa....det gikk fint Lisa, utrolig fint, men aua er det jo uansett :) skulle gjerne hatt noen fler søtiser vi, men ser ut som det bare blir vår lille herlige sønn her, og det er jo ikke lite det heller ;)