Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 3 juni 2010

Bebisbesök og "smarte" lösninger

Jeg fikk besök av 2 av jentene fra BV med deres söte små igår.
Tidlig på morgenen jaktet jeg på en parasoll på Nordby og Svinesund, men kunne ikke komme opp med et billig og enkelt alternativ.

Så reisesenga og vogn fikk agere solskydd til de små mens vi voksne stappet i oss boller, kringle og fruktsalat, og fikk kjatet fra oss litt.
Frökna sammen med 2 jevngamle kompiser. En gutt og en jente.


På etter middage når bebisbesöket hadde reist jaktet jeg mammapoeng ved å blåse opp og fylle minibassenget med vann.
Det var stas!

Og nå har jeg bestemt meg for å delvis slutte å amme. Jeg begynner rett og slett å bli litt lei, og ikke metter det mye heller. Så jeg gjorde klart flasker og pulver for natten.


Hun våknet 23:41 og fikk flaske, men drakk da bare 20 ml. Så de var jo ikke så mye. Men sovnet fint etterpå.
Våknet igjen 01:14, og da hadde jeg skikkelgi spreng(hadde ikke ammet sidne kl 5 tidlig samme morgen), så da fikk hun pupp. Men tok ikke så mye.
Så hun ka nda ikek väre särlig sulten på natten lenger. Eneste hun gjorde var å lette på sprengen.
Våknet igjen 04:23, og fik kda den andre puppen. Den hadde hun da ikke rört på et dögn, så den var også litt sprengt. Akkurat nok til at det dryppet litt lekkasjemelk.
Så vi åfr se hvordan det går videre! Hadde värt godt å få sove en hel natt innen snart fremtid.

Inga kommentarer: