Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 26 juni 2010

Midsommarafton og Festival

Glad Midsommar till det svenska folket!


Ja, igår var det Midsommarafton her i Sverige. Og for förste gang skulle vi väre med på feiringa. Vi tok med oss grillmat og det som hörer til og kjörte opp i skogen til bygdeforeningens lille sted for å grille den gode maten vi hadde med, og for å kose oss med de andre fra samme sted rundromkring her.

Da vi kom opp fantes ingen felles grill slik vi hadde trodd, men de solgte pölse, brus, boller og kaffe.
Jaja, ble ei pölse på oss og kaffe til gubben. Jeg og sönnen slurpet i oss medbragt PepsiMax.
Men särlig mette ble vi da ikke.

Men kos å komme ut, og väret kunne ärlig talt ikke blitt bedre!
Strålende sol!! :)


Mine to barn koste seg max, og sönnen forsvant sammen med en kompis så fort vi kom dit. Og borte blei han gitt.


Snuppa koser seg med pappen og pappens solbriller....



Det var skikkelig digg vär, og masse kosemuligheter med lillemor som ikke ville sove når hun burde gjort det.... ;)



Misommarstången reises..... etter at små flittige hender hadde hjulpet til å pynte den med blomster...


Her er det eneste bildet jeg fikk av min sönn, han stresset bort til oss for å sluke en pölse og litt drikke, för han igjen forsvant over alle hauger;)

Her er fröken Trollemor netopp våknet etter en noe sen ettermiddagslur.... og blid som ei sol!


Vi ble ikke så mange timene der, for denne helgen er det også Mat&Trebåtfestival i Halden.
Og den må jeg få med meg hvert eneste år.
Kanskje ikke mye som skjer, men likevel må jeg dit og titte og traske litt rundt:)
Ei lita som sovnet nok engang på vei til Halden. Holdt visst ikke med den 45 minuttersen som ble tatt i vogna et par timer tidligere.
Og så söt man er når man sover..... *sukk*
Vi mötte opp min bror, svigerinne og deres to dötre på en restaurang ved brygga. Der ble det inntatt litt pizza og litt drikke.
Öl for mannens del....


Tivoli er også på plakaten når det er Mat&Trebåtfestival i Halden.
Da kommer hvert år Axels Tivoli, som jeg synes har tapt seg ganske mye siden jeg var ung(yngre), men de små synes det var stas med de får karusellene og sukkerspinn og bamselotteri....og jeg vet ikke hva....
Sönnen fikk kjöre flykarusell....ble med den, da jeg synes det er litt ran å betale 40 spenn for 1 billett, altså 1 kjöretur:-/
Men men.... mulig jeg er snål...

Kvelden avsluttet ganske sent for barnas del, rett etter 21. Trötte og slitne sovnet de bom begge to vel hjemme.
Og snuppa sov helt rundt inatt etter den sene leggedagsen;) Mamma like! *tommel opp*
Og idag fyller min lille elskede datter 7 måneder!! Grattis lille fjolla mi! *suss*

1 kommentar:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

hørtes ut som en skikkelig koselig dag, og så mange fine bilder da :)