Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 21 juni 2010

Den 4 barnesykdommen er på besök...

Nå er det somemr tydligvis. Bonden som eier jordet rett nedenfor huset traktorerte og slo gresset igår...eller om det kalles ensilage.
Lukter f... så godt! Men det klör klör klör i öynene. Nesten verdt det for lukten altså;)

Og min lille fröken tror seg ha fått det som kalles Den Fjerde Barnesykdommen.
Så slik ser min lille ut etter at feberen forsvant igår...


Litt utydlig bilde, men hele det lille rudne hodet hennes er rödflammete rundt om hele....


Hun sovnet fort kl 19 igår, og våknet for mat når jeg la meg rett för 23. Gulpet opp/kastet opp det som var kommet ned i magen.
Sovnet om, men i en urolig sövn.
Våknet så rett för 01, og da begynte morroa:)
Skrek og var urolig om hun lå ned, bare det å vugge og bysse henne funket.
Etter en del byssing og timer sovnet hun på skulderen min og jeg halvt sittende i soffaen. Våknet til for litt grinings 30 min senere, for så å sovne om på nytt rett för 4.30 en gang.
Så våknet hun 6.47 og da var det tydligvis morgen.
Sola steker på husveggen her, så idag skal vi ut...uansett utslett eller ikke. Värt inne i 2 dager nå, så må få litt luft.
Lille fjolla også.

2 kommentarer:

Kint@n sa...

Huff da..stakkars lita! Håper hun blir frisk igjen snart. Og at du får deg en laaang god natt søvn. Nå har det vært mye i det siste!
Masse, masse god bedring til lillemor!

Inger-Elise sa...

Uffda, god bedring til Filippa! :o)