Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 17 juni 2010

Strikkeprosjekt og solsteking

Fikk en lettere trang til å strikke imorges.
I strikkeboka til ei venninne står det en veldig enkel(for meg görvanskelig) oppskrift på ei smekke til barn.
Og jeg fikk lyst til å pröve meg på en slik. Har en del pissegarn som ikke gjör noe at jeg slöser bort. Dårlig acrylgarn for 10 nöster på hundrelappen.
Så jeg ser ikke det som den store gru å kaste bort litt av det på et pröveprosjekt.
Det der med å felle og legge opp mer masker og vrang osv er ikke helt min greie enda.
Men nå skal det pröves da.

Slik ser den ut:

Og oppskriften finner man også her hos: ELISABETH


Jeg tok med meg garn og strikkeprosjekt ut med to barn på slep. Og jaggu holdt fjollemor på å heise seg opp med rumpen i väret. Hun fikk helt dilla en stund, för det var sovedags.

Mine trollunger som jeg er så glad i <3>
Lille solen <3>


Nå om en liten stund kommer de nye eierne av min Volvo V70. Den ha värt til salgs bare en kort stund, og nå skal den bort.
Litt rart å bli "billös", men vi har funnet ut at det er veldig unödvendig å sitte med 3 biler + at gubben har fri bil i jobben. 2 til overs det.
Så nå sier jeg snart "byebye" til Beelen min;)

2 kommentarer:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

himmel som trulta vokser da, og opp på alle 4 alt. Artig da :)

inger-elise sa...

jeg også begynte på denne smekka, fant brått ut at jeg ikke visste åssen jeg skulle øke masker uten å lage hull, så det ble sånn halvveis nederst der for å si det sånn, har strikka halvveis før jeg begynte på nytt prosjekt..så må snart lære meg åssen jeg gjør det, øke altså...