Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 29 mars 2010

4mnd-kontroll og Påskeegg

Ting tar litt tid iblandt. Og deler av dette innleget skulle jeg ha skrevet for et par dager siden, og tro meg jeg prövde. Pc-faen har ikke värt samarbeidsvillig å ville laste opp bilde. Og når jeg VIL ha med bilder og det ikke går, så blir jeg forbanna og lar väre!

Så derfor tok det tid.

Lördag var det det såkallede Earth Hour fra 20.30-21.30. Og joda, vi deltok. Må si at gården ble mörk. Fram med masse t-lys og yatzy;)
Bilde ble litt spooky pga innstillingene uten blitz. Men mannen og fröken-vil-ikk-sove-enda sitter å koser i kjökkensoffen.
Og etter at Eart Hour var over, så var det pappa+datter-kos foran tv´n, mens mamsen stupte med hodet i puta.

Söndag fikk ejg idéen med å blåse ut egg for å male dem. Som sagt så gjort. Og takke tusan til at jeg ikke lenger röyker. Dette var tungt nok!
På kvelden för Bolibompa(svensk barne-tv for de som ikke vet det) satt min sönn og jeg ved kjökkenborden og malte egg.
Slik ble resultatet etter å hentet inn litt kvist med gåsunger å henge dem på.
Mandag var dt 4mnd-kontroll på shnuppa. Hun hadde ikke blitt så mye större, men jeg ser hun har vokst likevel.
Hun veier nå 6510 gram, er 62 cm lang, og hodet måler 40,5 cm.
Og som alle mödre som har fler barn må det sammenlignes med den större versjonen.
Og jeg kan da tillegge at sönnen veide 7060 gram ved samme tidspunkt, og var 64,5cm lang.
Så det er da stor forskjell på gutt og jente.
Når jeg kjörte ut av Strömstad sto köen laaaang ut fra Systembolaget. Klokken var bare 10.45, og de hadde hatt åpent bare 45 min allerede!
Ja, man skjönner at påska og handleivrige norrmenn har gjort sitt inntog i byen.

Kjörte til Svinesund for å kjöpe påskeegg. Da kunne frökna sove litt i bilen, og så kunne klokka bli såpass mye at jeg kunen plukke opp sönnen fra dagis på vei hjem.
Ble en del, og det ble dyrt! Lärer aldri da. Men Micke på Godishuset fikk da litt mer å rutte med;) Og han er så koselig, så det kan jeg godt sponse med:P
Bort på Happyland for å få flyllt egget til frökna med noe også.
Vente litt med godis der i gården tror jeg...
Så dette er hva de får.. Trekantsmekke og en biteleke til frökna, og masse gottis til sönnen.


Og resten av den utömmelige store posen får mann og jeg sette til livs.
Godt jeg skal begynne trene idag. har nemlig fått treningsdvd´n min idag!!! 30 Days Shred.
Her kan dere se hva det går ut på. Mist opp til 10 kg på 30 dager. Og jo, det går!


Inga kommentarer: