Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 20 mars 2010

Minishopping

Dagen idag begynte litt seigt.
Frökna har en lei tendes til å vekke meg i tide og utide nattetid for å ete. Og det kan bli ganske slitsomt når dette skal gjöres annenhver time.
Hun våknet 6.30 ca..og idag hadde jeg svärt liten lyst til å stå opp...så lå bare å murmlet en stund för jeg til slutt gled sakte ut av senga og gikk for å se i sprinkelsenga.
Nähda, da hadde hun stappet huet under bamsen igjen for å sove videre hun.
Men når jeg tok bilde så våknet hun til live igjen, blid som ei sol.
"-Hvor er babyn??" "-Der er´n!!" :
Hadde bestemt å bli med mamma, stefar og tantebarna mine til Östfoldhallene for å handle litt smått. Stefar skulel blandt annet ha ny badeshorts til vi reiser til Gran Canaria i april.
Jeg fant ei bok jeg har önsket meg i evigeter.
På tilbud på ARK til 199,- tilogmed*stort glis*.
Har og har lest alle de andre til Dan Brown, så denne glir pent inn i den lille samlinga.
Lillefrökna fikk nye siklelapper. Her pröver vi en av dem. Rosa med rosa blomster. Og så har hun fått en "kosefille"-katt. Jeghar siklet på den leeenge, og fant den på tilbud og jeg. 79,-.
Babyproffsen koster den 129,-.
Her er de andre siklelappene. En lilla med lilla blomster(lik den rosa varianten), og en med Barbapappa-familien.
Solhatt har vi kjöpt inn for sydenturen også. På H&M for 39,50,-
Idag er det jo lördag, og her i huset betyr det lördagskos med barna(jeg og barna alenesiden gubben alltid jobber). Lager alltid for meg typisk lördagsmat som lasagne, taco, mousakka eller det som valget falt på idag: PIZZA. Blir med pepperoni idag. Snart skynde å lage.
Og sammen med pizza er det film. En eller annen slags barnefilm. Idag fant jeg også en Pippi Långstrump-film.
Digger Astrid Lindgren. Spesiellt Pippi og Emil.

Nå sitter sönnen i badebalja mens lillemor sover en liten blund. Ble dårlig med soving på henne idag.

Håper natten ikke tar strk av den grunn...eller kan det bli värre enn å våkne annenhver time?...om ikke hver time da.

Ha en super lördag!!

1 kommentar:

inger-elise sa...

Moro med shopping! Kjempesøte smekker og solhatt <3