Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 21 mars 2010

Hjemmelaget grönnsakspuré....

Banan er digg!!

Nå er hun mor litt lei av å våkne hver time hver eneste natt. Så idag startet hjemmekokkeriet. Nå skal hun for alvor begynne å få smakspröver på div mat.

Gröt, både havre, mais og ris fra Nestlé har hun prövd i et par ukers tid alt. Maisgröten er ingen huit, men de andre to går da ned.
Tenkte hun skulle få litt moset banan når hun våkner nå snart.
Men jeg har da laget grönnsakspuré idag. Et lite lass med smakspröver.
Skrellet en 4-5 små poteter og en gulrot som fikk koke litt mer enn jeg selv hadde villet om jeg skulle spise det.

Så fant jeg fram et par av isbitformene jeg har liggende. Har en mengde av dem, da jeg tidligere har hatt scrappbooking-stäsj oppi dem.

Men nå får de komme til nytte igjen.



Grönnsaksmoser fra Tupperware gjorde susen til mos...



Meeen så oppdaget jeg jo det at gulröttene ikke ble ordentlig moset. Smaksporsjoner skal ikke ha biter. Det skal väre puréer. Bare skvis med andre ord.


Föck, hadde kunnet dra fram blenderen om hjernen hadde samarbeidet da jo. Så skviset det gjennom ei sil istedet. Tungvint skal det väre.

Men tilbake til sviktende hjernevirksomhet, det var vel kanskje grunnen til at jeg begynte med dette overhodet. For å få litt vomfyll som varer litt lenger enn puppemat. Så slipper hun vekke meg x-antall ganger på en natt. Hun vokser og er rund som en bolle, men det metter ikke så lenge för hun kaster seg over pupp igjen.

Og nattetid er de begrenset morsomt.
Rörte inn litt Virgin Oliv Oil(bare for å väre fin på´t) inn i smörja og jeg. Og det smakte jaggu ikke värst om jeg få si det selv..


Potetmos...



Ja, midt i dette innlegget var det en som ga lyd fra seg via babycallen(bra oppfinnelse det der) om at hun var våken.

Hun har nå fått mat, ikke grönnsakspuré, men moset banan.

Banan skal visst ha bra energinivå og mette. Så får vi da se. Og en smilte som ei sol mens hun slafset ivei og gapte etter mer.

Etter å ha fått i seg 1/4 banan synes jeg det fikk rekke.

Vil ikke at magen skal slå seg helt vrang. Deretter kastet hun seg bokstavelig talt over puppen for fortsettelse der..

2 kommentarer:

Kint@n sa...

Så flink du har vært!
Tenker det er ei som blir god og mett fremover!

inger-Elise sa...

hahaha, Lisa! Gjennom en sil?!? jaja, sånn kan det gå når hjernevirksomheten svikter! Du får dra frem blenderen neste gang! Ellers syns jeg du har vært veldig flink :o)