Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 18 mars 2010

Deilig trilletur og annet lall

Gårdagen tok jeg beina fatt for å hente sönnen på dagis. Tok lange runden som tar ca 1 time i mitt tempo med bildeknipsing og div annet.
Gikk hjemmefra 11 og frökna var som ei sol og sovna uten piperier med en gang vi hadde transket oss ut fra gården.
Her sover lille knött sött. Blitt så varmt i väret at vinterdressen er "kastet". Nesten bokstavelig.
Den er kastet til vask for så å skulle legges bort. Er blitt for liten...og siden jeg er litt gnien gidder jeg ikke kjöpe ny i större störrelse. Fleecebukser, ullsokker og strikkejakke rekker lenge så lenge hun ligger på lammeskinnsfell i vognposen MED dundyne.
Ellers skjer det veldig lite om dagen. Min störste niese holder på å miste sin förste tann:) , og hennes 2,5 år gamle lillesöster hoppet fra 3 trinn i trappen her om dagen og forstuet ene beinet kraftig. Halter nå sånn litt innimellom fikk jeg netopp vite.
Töffing den der altså*ler og rister på hodet*.
Min lillefröken fikk prövesitte barnestolen til storbror om tirsdag også. Ville ikke ligge på gulv eller vippestol, så ble en kjapp jomfrusitt i store matstolen så mamma fikk skrevet ferdig dåpsinvitasjoner.
Jadda, ferdig nå, skal postes i morgen:D
Hun ser ut som en liten regskapsförer eller noe. Blid som ei sol hvertfall:P

Ellers har jeg ikke så mye å fortelle.
Jo, frökna har fått helt dilla på å snu seg rundt idag. Men nå jeg skal filme blir jeg for ivrig og lar filmen rulle og filen blir for stor*pucko-Lisa*.


Sender med et bilde jeg synes er litt artig. Mannen og hans datter satt slik en dag jeg kom hjem fra butikken.
De spilte Mario Kart!
Og siden hun ikke ville sitte i vippestol eller ligge i store senga imens, så var det fram med BabyBjörn säle.
Snakk om idéer liksom...




1 kommentar:

inger-elise sa...

fantastisk søt regnskapsfører da! Kanskje hun kunne ta en jobb for PK?