Livet som mamma til Nicolai og Filippa

måndag 8 mars 2010

Grilltur på isen en strålende söndag

Söndag lurte min mor og stefar på om vi ville väre med ut på isen for å grille pölser. Min mormor skulle også bli med. Og med tanke på at väret har värt som det har värt den seneste uken fant jeg ingen grunn til å ikke bli med....slev om ejg har värt hakket sliten og trött etter lillefröknas tullerier nattetid.

Jeg pakket litt småtterier og kledde på de 2 trollungene mine.
Meningen var at vi skulle ta bagen til vogna av og helelr sette den på et akebrett. Helt enkelt for at det skulle bli lettere å dra med seg i snöen.
Men Lisa var litt sta, ville helst ha henne opp og ikke så när snöen og kulda + at vi langs med landkanten fantes en stor isrevne som det gikk strålende fint å gå på.
Og da kunne hjulene på väre med de også.

Vi var vel ute en 2 timers tid å godtet oss för solen forsvant bak fjellet og vi pakket med oss rasket og ruslet hejm etter en nydelig stund i stekende sol.
Og Lisa rakk tilogmed få litt farge i facet.



Vi fant en bryggekant å sitte på...


En liten engel har värt her...



Tull og lek hörer med om man er på tur med bestefar....


Jo, ang grötspisinga og hvordan natten utviklet seg har jeg visst glemt å oppdatere om.
Må si at det ikke hjalp nevneverdig, men hadde kanskje ikke trodd det 100 % heller. Hun våknet bare 1 gang mindre natt til igår.
Så jeg lagde istand pittelitt gröt igår kveld og jeg. Gikk ikke inn så mye, kanskje ei t-skje eller så....
Men hun sovnet rundt 21 igår kveld. Våknet for mat 00.15, 02.30 og 05.30. Så enten har hun begynt å gå tilbake til gamle vaner(de fine gode rutinene), eller så funker gröten på sövnen.
Etter siste mating falt jeg aldri i sövn igjen. Bare slumret fram til sönnen og jeg skulle opp nå 6.30. Da trengte jeg vel ikke mer sövn da...jeg som la meg 21.30 igår.

2 kommentarer:

Line sa...

Sv: tusen takk for det:) Håper du har rett og at det ikke er lenge igjen :) For noen herlige bilder, det så deilig ut å være ute ;D

Inger-Elise sa...

Det så herlig ut!:o)