Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 6 mars 2010

Oslotur, og gröt for förste gang

Idag tok jeg med meg barna til Oslo for å besöke det gravide venneparet. Strålende sol, og passe kjölig. Bare noen få minus og pittelitt vind.

Ankom Oslo 10.30. Rundt 12.30 fikk vi på oss litt filler og stappet lillefrökna i vogna. Her skulle soves. Vi tok turen til 4H-gården på Lindeberg. Der finnes alle mulige slags gårdsdyr. Og vi fikk hilse på dem alle.


Meg på vei tilbake fra gården... med en sovende datter i vogna..
I tro Oslotur-tradisjon må turen innom Ikea tas.
Skulle ikke ha rare tingene, men parkerte sönnen på lekerommet mens vi jentene tok runden rundt. Fant noen skjeer og smekker til frökna. Og når tomme mager melder ifra er det bare å finne närmeste og behagliste soffa og parkere rumpen der.
Denne stygge gode soffan var dagens ammeoffer!
Inatt våknet frökna 23, 1, 2, 3, 4 og 6. HAr hört noe om ökedögn... Slitsomt er det hvertfall. Hun har värt slik den seneste uken, men inatt toppet det seg altså.
Så stikk i strid med "alles" meninger om gröt, så har jeg alt kjöpt det inn, men kviet meg siden hun ikke har fyllt 4 mnd enda... Som er det magiske grensa.
Men jeg har en sönn å ta meg av og, + at lillefrökna blir tröttere og mer masete av å våkne så ofte som hun har gjort.
Det har altså ödelagt for oss alle.
Så idag sto det grötsmaking på menyen!
Blandet altfor mye, men hun gapte faktisk. Hun spiste vel en 10 bebisskjeer för hun signaliserte at det var nok. Men godt var det! *smatt smatt*

3 kommentarer:

Inger-Elise sa...

Namnam grøt! hehe. Hvordan gikk natten?

Lisa sa...

Ja, hvordan gikk natten?? Våknet én gang mindre enn natten til igår:P
Blir gröt ikveld og, det står helt klart at hun IKKE er fornöyd med bare meg.

Line sa...

Det er kanskje lurt av de å ikke fortelle kjønn om mange ikke "liker" resultatet om de får vite det. Det er tragisk :/